پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 | Thursday 2 May 2024

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر از پرداخت ۳۴۰ میلیارد تومان مطالبات سال گذشته موسسات تشخیص درمانی بخصوص دانشگاهی در این استان خبر داد و گفت: در سالجاری تا کنون ۱۴۶ میلیارد تومان مطالبات موسسات تشخیص درمانی پرداخت شده است.

به گزارش دیارجنوب، داراب بارگاهی در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن سالروز تصویب قانون بیمه سلامت همگانی (3 آبان) و هفته بیمه سلامت (25 مهر تا 5 آبان) با اشاره به اقدامات خوب بیمه سلامت در دولت سیزدهم اظهار داشت: اجرایی شدن صددرصدی نسخه‌نویسی الکترونیکی، به‌روز شدن مطالبات پرداخت مطالبات مؤسسات درمانی، تشکیل صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج، پوشش بیماران مناطق کم برخوردار، افزایش خدمات به معلولان، پرداخت هزینه‌های نازایی، اجرای طرح‌های دارو یاری و پزشک خانواده و پرداخت پاداش به اهداکنندگان کلیه را ازجمله اقدامات خوب سازمان بیمه سلامت در این دولت عنوان کرد.
وی بابیان اینکه «بیمه سلامت به وسعت ایران» شعار بیمه سلامت در این هفته است اضافه کرد: سازمان بیمه سلامت مکلف شده که آحاد مردم را تحت پوشش بیمه قرار بدهد و برای تحقق آن همکاری دهیاران و شوراهای روستاها در مناطق استان را می‌طلبد.
مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر ارائه بیمه رایگان به دهک‌های چهارم و پنجم را در راستای حمایت از افراد بی‌بضاعت برشمرد و ابراز داشت: دهک ششم 80 درصد، دهک هفتم 70 درصد، دهک هشتم 60 درصد و دهک نهم 50 درصد تخفیف بیمه‌ای سلامت دارند و فقط دهک دهم باید کامل بیمه خودشان را پرداخت کنند.
وی تعداد افراد تحت پوشش بیمه سلامت در استان را 462 هزار نفر عنوان کرد و بیان داشت: هشتاد درصد جمعیت بیمه‌شده معادل 370 هزار نفر در قالب دو صندوق بیمه روستایی و بیمه سلامت همگانی ایرانیان قرار دارند.
بارگاهی در تشریح اجرای طرح پزشک خانواده گفت: این طرح امسال مصوب شد که وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت آن را اجرا کنند و در بعضی از پایگاه‌های سلامت شهرستان دشتستان به‌صورت پایلوت انجام می‌شود.
وی در خصوص پرداخت دارو و ارز در استان بوشهر بیان داشت: در سال گذشته 92 میلیارد تومان در بحث دارو و ارز در استان بوشهر پرداخت شد و امسال تا اکنون 100 میلیارد تومان در همین زمینه در استان پرداخت‌شده است.

nashast salamat 1

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر تشکیل صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج را ازجمله اقدامات خوب دوست سیزدهم برشمرد و ابراز داشت: در آبان سال گذشته این طرح با تصویب هیئت دولت و مجلس در وزارت بهداشت ایجاد شد که در گام اول 107 نوع بیماری خاص شناسایی شد که بسته‌های خدمتی آن در سامانه بیمه سلامت و تأمین اجتماعی بارگذاری شده است.
وی از شناسایی بیش از 7 هزار بیمار خاص و صعب‌العلاج در استان بوشهر خبر داد و بیان داشت: همه این بیمارها نشانه‌دار شده و خدمات آن‌ها به‌صورت بیمه‌ای و اغلب رایگان پرداخت می‌شود.
وی در ادامه اذعان داشت: در صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج برای اهداکنندگان کلیه 40 میلیون تومان به‌عنوان هدیه پرداخت می‌شود که در استان بوشهر یک مورد پرداخت‌شده است.

nashast salamat 1

بارگاهی از افزایش خدمات به معلولان و توان یابان بهزیستی خبر داد و بیان داشت: در سال گذشته 9 کد خدمتی برای این قشر در نظر گرفته‌شده بود که 50 کد دیگر در سال گذشته به آن اضافه شد تا درمجموع به آن‌ها 59 خدمت ارائه شود.
وی از پرداخت 340 میلیارد تومان مطالبات سال گذشته مؤسسات تشخیص درمانی بخصوص دانشگاهی در استان بوشهر خبر داد و گفت: در سال جاری تاکنون 146 میلیارد تومان مطالبات مؤسسات تشخیص درمانی پرداخت‌شده است.
مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر بابیان اینکه ماهیانه مراجعه 30 هزار نفر به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود خاطرنشان کرد: نسخه‌نویسی الکترونیکی یک تکلیف است و فضا برای نسخه‌نویسی الکترونیکی در تمامی مراکز تشخیص درمانی فراهم است.
.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group