پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403 | Thursday 9 May 2024

امام جمعه دشتستان گفت: ظرفیت‌های گردشگری شهرستان دشتستان ناشناخته مانده است که باید برای معرفی آنها تلاش بیشتری شود.

به گزارش دیارجنوب ، حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های نماز جمعه این هفته برازجان اظهار داشت: تهذیب نفس، موجب تقوا، خویشتن داری، نورانیت دل، روشن بینی و آینده نگری در انسان می‌شود.

وی اضافه کرد: در اهمیت تزکیه نفس، همین بس که قرآن پس از یازده مرتبه قسم در سوره شمس، تزکیه نفس را تنها عامل رستگاری و وصول به سعادت فردی معرفی می‌نماید و فساد اخلاقی را منشأ بدبختی و مایه زیان می‌شناسد.

امام جمعه دشتستان بیان کرد: اگر انسان بداند از کجا آمده است، اکنون در چه وضعیتی است و در نهایت به کجا خواهد رفت، آن گاه در می‌یابد که تزکیه نفس بهترین ره توشه انسان است که لحظه‌ای در آن تردید جایز نیست.

وی در ادامه به برخی از سنت‌های فراموش شده پرداخت و خاطرنشان کرد: روضه‌های خانگی، جلسات قرآن خانگی، تعلیم و تعلم قرآن، گفتن اذان در خانه و اقامه نماز به جماعت از جمله این سنت‌ها است.

مصلح با اشاره به فضیلت نماز جماعت تاکید کرد: بدون شک چنین مستحبی که بر آن اینگونه تاکید کرده‌اند دارای ثواب و فضائل بسیاری خواهد بود. در این باره حدیثی از رسول اکرم (ص) منقول است که هر چقدر تعداد افراد شرکت کننده در نماز بیشتر باشد، نزد خداوند محبوب تر و پاداش آن نیز بیشتر است.

وی ادامه داد: خواندن نماز به صورت جمعی باعث دوری از نفاق، آمرزش گناهان، استجابت دعاها، آسان شدن تحمل فشار و سختی‌های قیامت، ورود به بهشت، جلب رضایت خداوند و ملائکه، آشکار شدن توحید بر همگان و … می‌شود.

لزوم تلاش برای رفع محرومیت‌ها

امام جمعه دشتستان با اشاره به روز جهانی ریشه کنی فقر گفت: فقر و غنا در مادیات و معنویات بشر، اثر می‌گذارد. اقتصاد، یک نقطه کلیدی تعیین‌کننده است. اقتصاد قوی، نقطه قوت و عامل مهم سلطه‌ناپذیری و نفوذناپذیری کشور است.

وی افزود: در جمهوری اسلامی، دل‌های مسئولان به طور دائم باید برای رفع محرومیت‌ها بتپد و از شکاف‌های عمیق طبقاتی به‌شدت بیمناک باشد. کسب ثروت جرم نیست اما تبعیض در توزیع منابع به شدت ممنوع است. همچنین غفلت از قشرهای نیازمند حمایت، به هیچ رو مورد قبول نیست.

امام جمعه دشتستان با اشاره به هفته پیوند اولیا و مربیان اظهار داشت: نسل صالح و سالم (انسان تراز)، یکی از اصلی‌ترین دستاوردهای ارزنده جامعه ایمانی است که به طور مشخص با ۲ رکن تربیت یعنی «خانواده» و «نظام آموزشی» کارآمد، محقق می‌شود.

وی افزود: دو رکنِ «خانه» و «مدرسه» اگر به طور شایسته، متعهدانه و هماهنگ در عرصه تربیت فرزندان تلاش نماید، قطعاً امر مهم تأمین نسلی را که تضمین‌کننده بقا مادی و معنوی جامعه ایرانی اسلامی است، محقق می‌کنند.

مصلح با اشاره به طوفان الأقصی و شکست غیرقابل ترمیم صهیونیست‌ها بیان کرد: گروه‌های دیگر مقاومت و منطقه در جهان، معجزه گفتمان مقاومت و هزینه برای عزت را در برابر عجز گفتمان سازش و هزینه برای ذلت، با لعیان مشاهده کردند و جرأت و جسارت اقدام‌های بزرگ و کارهای به ظاهر ناشدنی را پیدا کردند و از این پس برکات این نبرد بزرگ را در همه جای جهان خواهیم دید.

وی با اشاره به ظرفیت گردشگری شهرستان دشتستان تصریح کرد: علی رغم ظرفیت بزرگ شهرستان در زمینه گردشگری اعم از نخلستان‌های سرسبز و زیبا، طبیعت زیبا و اماکن گردشگری، آثار تاریخی کهن، پیشینه مقاومت مردان و زنان در مقابل استبداد و استعمار متأسفانه این همه جاذبه‌های توریستی و گردشگری آن ناشناخته مانده است.

امام جمعه دشتستان اظهار داشت: این ظرفیت‌ها از این همه مسافر و مهمانی که در طول سال وارد استان می‌شوند کمترین سهم و بهره را دارند لذا مسئولین مربوطه باید برای معرفی افتخارات و ارزش‌های این شهرستان بیشتر تلاش کنند و غبار مهجوریت را از چهره شهرستان برطرف کنند./مهر

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group