يكشنبه 9 ارديبهشت 1403 | Sunday 28 April 2024

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بابیان اینکه ۸۷۷ میلیارد ریال از سازمان‌های بیمه طلب داریم، گفت: مجوز استخدام بیش از ۶۰۰ نیروی جدید اخذشده و همچنین با تأمین اعتبار مصوبات سفر رئیس‌جمهور ۶۱۰ تخت به بیمارستان‌های استان اضافه می‌شود.

به گزارش دیارجنوب، حسن ملکی زاده در نشست خبری چهارشنبه پنجم مهرماه بابیان اینکه 850 پرسنل در دانشگاه علوم پزشکی با 230 هیئت‌علمی و 2500 دانشجو مشغول تحصیلی هستند اظهار داشت: برای رسیدن به اهداف کمی و کیفی مؤلفه‌های نیروی انسانی متخصص، زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی و تجهیزات مصرفی در نظر گرفته شدند.

وی اضافه کرد: استفاده از نیروی انسانی متخصص و کارآمد از پزشک تا پرستار همگی شاخصه اصلی کار در حوزه درمان در استان برای خدمت‌رسانی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه از بهمن‌ماه دو سال گذشته تاکنون 55 پروژه عمرانی در استان افتتاح و به بهره‌برداری رسیده‌اند ابراز داشت: در سفر دوم ریاست جمهوری یک هزار و 300 میلیارد تومان در حوزه درمان و سلامت استان بوشهر مصوب شد.

وی از پیشرفت 45 درصدی بیمارستان جایگزین فاطمه زهرا در بوشهر خبر داد و تأکید کرد: این بیمارستان با 180 تخت خواب بااعتبار 250 میلیارد تومان مصوب شده است.

nashast olom pezeshki 1

وی احداث مرکز بیماری‌های خاص را از دیگر مصوبات سفر ریاست جمهوری عنوان کرد و تصریح کرد: روند ساخت بیمارستان 17 شهریور برازجان متوقف‌شده بود که در این سفر با تصویب اعتبار 260 میلیارد تومان فاز دوم آن شروع خواهد شد.

ملکی احداث دانشکده پزشکی و دندان‌پزشکی بوشهر را از دیگر مصوبات سفر عنوان کرد و بیان داشت: این دانشکده در ۱۵ هزار مترمربع از سال ۱۳۹۰ متوقف بود که هم‌اکنون دو هزار مترمربع آن به بهره‌برداری رسیده و ۸۰ میلیارد تومان در سفر ریاست جمهوری مصوب شده است.

وی احداث بیمارستان 200 تخته در کنگان بااعتبار 600 میلیارد تومان را از دیگر مصوبات سفر برشمرد و گفت: مرکز اورژانس هسته‌ای قبلاً افتتاح شد ولی تجهیزات آن تکمیل نبود که از محل مسئولیت‌های اجتماعی سازمان انرژی اتمی اعتبار آن در سفر رئیس‌جمهور تأمین خواهد شد و نقش بسزایی در تکمیل اورژانس بیمارستان خلیج‌فارس خواهد داشت.

وی از یک هزار و 581 تخت بیمارستان فعال در استان خبر داد و بیان داشت: این مقدار تخت بیمارستانی از با توجه به نرم کشوری 1/7 ما هم‌اکنون در 1/3 که پایین‌تر است قرارگرفته‌ایم و حداکثر تا یک سال دیگر با اضافه شدن این 610 تختخواب 38 درصد تخت‌های استان افزایش پیداکرده و از نرم کشوری بیشتر خواهیم شد.

وی در تشریح میزان تخت‌های بیمارستان‌های اعصاب و روان گفت: در حوزه اعصاب و روان ۲۰ تخت اعصاب و روان در برازجان و ۲۰ تخت در بوشهر وجود دارد که ۱۰ تخت جدید در شهر خورموج به بیمارستان زینبیه اضافه خواهد شد.

nashast olom pezeshki 1

وی تأکید کرد: در اتوبان امام علی بیمارستان تخصصی اعصاب و روان نیز با ۵۰ تخت احداث خواهد شد که درمجموع ۱۵۰ درصد به تخت‌های بیمارستان اعصاب و روان اضافه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بابیان اینکه ۶ دستگاه ام آر آی در استان وجود دارد که ۴ تا مربوط به علوم پزشکی است در خصوص استخدامی‌های جدید ابراز داشت: امسال مجوز ۳۴۵ استخدامی از دولت گرفته‌شده که ۸۵ نفر استخدام شوند آزمون استخدامی آن‌ها برگزار شد و ۷۹ نفر در حوزه پرستاری و بقیه پشتیبانی هستند که فرایند گزینش آن‌ها در حال انجام است.

وی از برگزاری آزمون جدید استخدامی در ۲۸ مهرماه خبر داد و گفت: مجوز استخدام ۲۶۱ نیروی جدید گرفته‌شده در حوزه بهداشت و بیمارستان‌ها ازجمله اورژانس است که از بومی‌های همان منطقه انتخاب‌شده‌اند.

وی در ادامه بیان داشت: سالیانه در ماه‌های آذر و دی‌ماه پزشکان نیروهای طرحی به کادرهای پزشکی اضافه می‌شوند که در سال گذشته ۹۰ پزشک متخصص به استان ورود کردند.

وی از اجری طرح عاری از پوسیدگی در مدارس استان خبر داد و گفت: این طرح در ۱۱ مدرسه در ۶ شهرستان برگزار شد و ۴۴۷ دانش‌آموز برای مراقبت‌های دندانی در نظر گرفته شد که مراقبت از ۲۴۰ دانش‌آموز انجام‌شده است.

nashast olom pezeshki 1

ملکی بابیان اینکه دو مدرسه در کنگان عاری از پوسیدگی اعلام شدند تصریح کرد: با اعلام وزیر بهداشت استان بوشهر به‌عنوان قطب تشخیص سرطان در کشور در نظر گرفته‌شده است.

وی در خصوص مطالبات علوم پزشکی بیان داشت: ۵۴ میلیارد تومان مطالبات مرخصی بازنشستگان است که هیچ ردیف و منبعی برای این در نظر گرفته نشده است.

وی تصریح کرد: یک ماه حقوق پرسنل ۱۳ میلیارد تومان است و تخصیص بیمارستان شهدای خلیج‌فارس در ۴ ماهه امسال منفی بوده ولی اضافه‌کار پرسنل بروز شده و کارانه پزشک ۷ ماه و کارانه غیرپزشک ۱۲ ماه، حقوق نیروهای شرکتی ۱ ماه عقب هست که نسبت به گذشته خیلی بهتر شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر میزان مطالبات را 877 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: به بیمه تأمین اجتماعی ۶۰۴ میلیارد ریال، سازمان بیمه سلامت ۲۰۵ میلیارد ریال و بیمه نیروهای مسلح ۶۸ میلیارد ریال است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بابیان اینکه در 50 سال گذشته عمده مشکل مردم در حوزه درمان آب آلوده و بیماری‌های واگیردار بود ابراز داشت: با استقرار شبکه بهداشت اتفاقات خیلی خوبی رخ داد و در دورافتاده‌ترین روستاها خانه بهداشت تشکیل شد و توانستیم از بیماری‌های واگیردار گذر کردیم.

قاسم برجویی‌فرد با اشاره به اینکه هم‌اکنون درگیر بیماری‌های غیر واگیردار مثل سرطان، دیابت و غیره هستیم اضافه کرد: در یک و نیم سال گذشته با همکاری دانشگاه تهران از طریق کد ملی افراد هم استانی که حتی در استان‌های دیگر ساکن هستند در مورد سرطان در استان را بررسی کردیم و اطلاعات خوبی از وضعیت سرطان در استان بوشهر به دست آوریدم.

در این نشست مشاور اجرایی و رئیس حوزه ریاست دانشگاه، معاونین توسعه مدیریت و منابع، بهداشت، درمان، غذا و داروی دانشگاه، مدیر منابع فیزیکی، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر روابط عمومی و بین‌الملل نیز حضور داشتند تا پاسخگوی سؤالات خبرنگاران باشند.

پیش از برگزاری این نشست BMI (شاخص توده بدنی) و آزمایش کامل خون توسط پرسنل مرکز بهداشت شهرستان بوشهر از خبرنگاران گرفته شد.

nashast olom pezeshki 1nashast olom pezeshki 1nashast olom pezeshki 1nashast olom pezeshki 1nashast olom pezeshki 1nashast olom pezeshki 1nashast olom pezeshki 1nashast olom pezeshki 1nashast olom pezeshki 1nashast olom pezeshki 1nashast olom pezeshki 1nashast olom pezeshki 1nashast olom pezeshki 1nashast olom pezeshki 1nashast olom pezeshki 1nashast olom pezeshki 1nashast olom pezeshki 1

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group