چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403 | Wednesday 8 May 2024

امام جمعه دشتستان بر لزوم آسفالت کوچه‌های خاکی در برازجان تاکید کرد و گفت: فضای سبز این شهر باید تقویت شود.

به گزارش دیارجنوب ، حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های نماز جمعه برازجان اظهار داشت: درخت و سبزه نماد آبادانی و شاخص سرسبزی و خرمی و مظهر زندگی و باعث لطافت هوا و موجب آسایش و آرامش انسان و صفا و پاکی طبیعت هستند.

وی با اشاره به کمبود فضای سبز بیان کرد: توسعه جنگل، کاشت درخت و ایجاد فضای سبز وظیفه همه مردم و مسئولان است. در روایات آمده هر گاه آدمی به تماشای خرمی گیاهان و درختان سرسبز می‌نشیند غرق در سرور و لذت می‌شود و روح و روانش آرام می‌گیرد و جانش به طراوت می‌گراید.

امام جمعه دشتستان ضمن تشکر از همه مردم و مسئولان به‌ویژه شهرداران و مدیران منابع طبیعی بابت اقدامات انجام گرفته بیان کرد: شهر ما تا رسیدن به حد مطلوب و ایده‌آل خیلی فاصله دارد.

وی تاکید کرد: ساختن شهر سرسبز و آباد نیاز به تلاش همگانی و مدیریت جهادی دارد. مردم باید پای کار باشند و هر خانواده چند درخت بکارند و شهرداری و منابع طبیعی با تلاش مضاعف این نقیصه را برطرف کنند.

مصلح با بیان اینکه فضای سبز شهر برازجان باید تقویت شود تصریح کرد: گسترش فضاهای سبز شهر و آسفالت کوچه‌ها و معابر در افزایش رضایتمندی مردم نقش بسیار زیادی دارد.

وی بیان کرد: هر ساله به مناسبت بازگشایی مدارس، جشن عاطفه‌ها همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود تا در این جشن با جمع آوری کمک‌های مردمی دست دانش آموزان نیازمند و محروم گرفته شود.

امام جمعه دشتستان ادامه داد: در این جشن داراها دست ندارها را می‌گیرند و با نگاه محبت آمیز، شادی‌ها را در میان همدیگر تقسیم می‌کنند تا این جشن برای ترویج فرهنگ کمک، بخشش و محبت باشد.

وی افزود: مسئولیت تربیت فرزندان تنها به عهده پدر و مادر یا مدرسه نیست، بلکه مسئولیتی است مشترک بین مدرسه و والدین؛ زمانی فرزندان ما به اهداف عالی تربیتی و آموزشی دست خواهند یافت که هر دو نهاد (یعنی خانه و مدرسه) احساس مسئولیت کرده، نسبت به وظایف خود هماهنگ عمل کنند و در تربیت کودک روش‌های یک سانی را به کار گیرند.

مصلح خاطرنشان کرد: اگر این هماهنگی بین خانه و مدرسه نباشد، کودک دچار سردرگمی می‌شود، دستورهای تربیتی مدرسه هر چند در سطح بالا باشد، یقیناً بدون هم کاری و تأیید خانواده‌ها اثری ندارد.

وی افزود: هر دو نهاد اگر به طور هماهنگ عمل کنند و در پی گیرهای مداوم مسائل تربیتی و درسی، هم کاری مستمری با هم داشته باشند، در اصلاح رفتارهای نا به هنجار و تقویت خصلت‌های نیک نوآموزان موفق خواهند شد.

امام جمعه دشتستان گفت: هم والدین باید به طور مستمر از نحوه‌ی پیشرفت تحصیلی و اخلاقی دانش آموزان در مدرسه مطلع شوند و هم مربیان و معلمان باید از نحوه‌ی عمل کرد و رفتار دانش آموزان در خانه و خارج از مدرسه با اطلاع باشند.

وی افزود: رئیس‌جمهور در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد علاوه بر سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با تعدادی از سران کشورهای شرکت‌کننده در مجمع عمومی نیز دیدار و گفت‌وگو می‌کند و دیدارهای جانبی دیگری نیز داشت که دستاوردهای خوبی در پی داشت.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group