جمعه 21 ارديبهشت 1403 | Friday 10 May 2024

کارگاه آموزشی برنامه توجیهی برنامه آگاه سازی از معلولیتهای دوران سالمندی با حضور مهرناز اسکندری معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان ویژه تسهیلگران در سالن اجتماعات شهید حاج قاسم سلیمانی  برگزار شد .

به گزارش دیارجنوب به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان بوشهر در ابتدای این کارگاه مهرناز اسکندری معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان هدف اصلی از اجرای این برنامه را تغییر نگرش و افزایش آگاهی به افراد 45تا60 سال به عنوان میانسال و61 تا85 سال به عنوان سالمند و ارائه خدمت به این افراد عنوان کرد.
اسکندری با بیان اینکه در این برنامه 7عنوان به صورت TOT (تمرکز بر تربیت آموزشگر) گنجانده شده است، افزود: آرتروز، پوکی استخوان، بیماری های قلبی و عروقی، سکته مغزی، دیابت و سقوط ودمانس از جمله مباحث آموزشی در این برنامه است.
معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان تصریح کرد: در این طرح تعداد 2600نفر تحت پوشش این برنامه خواهند گرفت .
مهرناز اسکندری در پایان یادآور شد: در این کارگاه تسهیل گران آموزش های لازم را فرا خواهند گرفت و در دستگاه های اجرایی برای افراد میانسال، کانون بازنشستگان ، زنان سرپرست خانوار ، مراکز سالمندی این برنامه را اجراخواهند کرد.
یونس سلیمی و مهرنوش بهادری مدرسان این دوره آموزشهای لازم در خصوص دیابت، سقوط ، دمانس، سکته مغزی،بیماری های قلبی، آرتروز و مهارت های فعالیت گروهی را به تسهیلگران شرکت کننده در این دوره ارائه دادند.

tavanmand sazi behzisti 1tavanmand sazi behzisti 1tavanmand sazi behzisti 1tavanmand sazi behzisti 1

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group