چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403 | Wednesday 15 May 2024

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: همه زنبورستان‌های بومی و مهاجر موجود در استان از ۱۵ تا ۲۷ مهرماه سرشماری می‌شوند.

به گزارش دیارجنوب ؛ افشین قطبی اظهار داشت: همه زنبورستان‌ها اعم از بومی و مهاجر بایستی با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی شهرستان محل استقرار زنبورستان خود، درخواست سرشماری زنبورستان خود را ارائه کنند.

وی با بیان اینکه این زمان قابل تمدید نیست افزود: در این ۲ هفته زمان سرشماری هیچ زنبورستانی مجاز به کوچ و جابجایی زنبورستان خود را (حتی داخل شهرستان) ندارد.

قطبی بیان کرد: همچنین زنبوردارانی که در زمان سرشماری در مناطق ییلاقی مستقر هستند بایستی به مراکز جهاد کشاورزی همان شهرستان مراجعه و درخواست سرشماری زنبورستان کنند و برای شرکت در این سرشماری داشتن دفترچه زنبورداری یا نامه کوچ الزامی نبوده و فقط فعال بودن زنبوردار شرط است.

وی گفت: در این سرشماری همانند سال‌های قبل تمام آمار و اطلاعات زنبورستان و تولیدات آن مانند عسل و فرآورده‌های جانبی کندو (موم، بره موم، ژله رویال، گرده گل و زهر زنبور) از مهرماه سال ۱۴۰۱ تا تاریخ انجام سرشماری محاسبه و در اختیار کارشناس قرار می‌گیرد.

قطبی ادامه داد: برای ثبت اطلاعات صحیح و دقیق پاسخگو باید شخص زنبوردار باشد تا اشتباهی در جمع آوری آمار صورت نگیرد و در مدت زمان سرشماری در دسترس بوده و تلفن همراه خود را روشن بگذارد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت:، چون اطلاعات این سرشماری بر مبنای خود اظهاری زنبوردار است لذا زنبورداران با دقت و حوصله کافی آمار و تولیدات زنبورستان خود را محاسبه و در اختیار مأمور سرشماری قرار دهند که بعداً مشکلی پیش نیاید.

قطبی اظهار داشت: زنبوردارنی که در خارج از استان هستند و اگر به هر دلیل جهت ثبت اطلاعات زنبورستان خود دچار مشکل شوند موضوع را حتماً به کارشناسان مراکز پهنه یا کارشناس جهاد کشاورزی شهرستان یا استان برای پیگیری و رفع مشکل اطلاع دهند.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group