شنبه 8 ارديبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با آغاز روز افزایشی دما در این استان، دما در شهرهای اهرم، برازجان و خورموج به ۴۷ درجه سانتیگراد رسید.

به گزارش دیارجنوب ، پیام مساعدی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: براساس بررسی نقشه‌های هواشناسی به‌دلیل وزش جریانات جنوبی و تداوم آن تا روز سه‌شنبه، طی این مدت رطوبت و شرجی هوا در سطح استان روند افزایشی دارد.

وی بیان کرد: از روز پنجشنبه با تغییر جهت وزش باد به‌سمت شمال غربی و افزایش سرعت آن، سواحل و فراساحل استان تا ابتدای هفته آینده مواج پیش‌بینی می‌شوند.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: در زمان افزایش سرعت وزش باد، احتمال خیزش گردوخاک در مناطق مستعد دور از انتظار نخواهد بود.

مساعدی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و فردا در برخی نقاط همراه با مه رقیق صبحگاهی پیش بینی می‎شود.

garmaye hava

وی افزود: در این مدت جهت وزش باد متغیر، به طور غالب جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت هشت تا ۳۰ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر عنوان کرد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا در سواحل استان ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر پیش بینی می‌‎شود.

مساعدی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۶:۲۰، جزر ساعت ۱۴:۲۲، مد دوم ساعت ۲۰:۴۶ خواهد بود.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group