پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 | Thursday 2 May 2024

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر از استخدام ۸۵۸ نفر از فارغ‌التحصیلان بومی ‌بوشهر برای نخستین بار در پارس جنوبی خبر داد و گفت: زمان برگزاری آزمون استخدامی ‌۳۱ شهریور ماه تعیین شده است.

به گزارش دیارجنوب ، مصدق کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با بیان اینکه سال 1401 افزون بر 31 هزار و 250 اشتغال در شهرها و روستاهای استان بوشهر ایجاد شد اظهار داشت: این مهم حاصل تعاملات خوب دستگاه‌های مختلف اجرایی و بانک‌های استان بوشهر با مدیریت ارشد استان محقق شد.

وی از تزریق تسهیلات کم بهره در طرح‌های اشتغال‌زایی خبر داد و بیان کرد: در این راستا افزون بر 2 هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی از محل تبصره 16 با نرخ سود 4 درصد پرداخت شد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با بیان اینکه در 5 ماه امسال افزون 11 هزار و 680 نفر در استان اشتغال‌زایی شده‌اند گفت: تعهد استان در طرح‌های اشتغال‌زایی سال جاری 18 هزار و 331 نفر و 70 درصد آن تاکنون محقق یافته است.

eshteghal

کشاورزی با اشاره به اشتغال 5 هزار نفر از محل پرداخت تسهیلات تبصره 16 قانون در شهرها و روستاهای استان بوشهر خاطرنشان کرد: علاوه بر این اشتغال‌زایی در زمینه استخدام ادارات و صنایع پارس جنوبی در حال رقم خوردن است.

وی از برگزاری آزمون استخدام 858 نفر از فارغ‌التحصیلان بومی استان بوشهر برای نخستین بار خبر داد و گفت: این تعداد استخدامی مختص دانش‌آموختگان بومی استان بوشهر برای اشتغال در شرکت‌های پیمانکاری پارس جنوبی است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با بیان اینکه 4 تا 17 شهریور ماه زمان ثبت‌نام برای شرکت در این آزمون استخدامی تعیین شده است گفت: انتظار می‌رود همه فارغ‌التحصیلان و دانش‌آموختگان بومی استان بوشهر از این فرصت برای شرکت در آزمون استخدامی 20 رشته و مهارتی استفاده کنند.

کشاورزی با بیان اینکه 375 نفر در رشته مکانیک در صنایع پارس جنوبی جذب می‌شوند گفت: 170 نفر در رشته برق، فارغ‌التحصیلان رشته کامپیوتر، پلیمر، شیمی، علوم آزمایشگاهی و دیگر رشته‌ها می‌توانند در این آزمون برای استخدام در صنایع پارس جنوبی ثبت‌نام کنند.

وی با بیان اینکه 25 درصد از استخدامی‌ها مختص خانواده‌های ایثارگران است اضافه کرد: از 858 نفر استخدامی یاد شده 214 نفر آن مختص خانواده معظم شهدا و ایثارگر، 5 درصد برای خانواده رزمندگان، 12 درصد برای سیاست حمایت از خانواده و قانون جوانی جمعیت در نظر گرفته است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر اضافه کرد: 20 درصد از مجموع استخدامی 858 نفری در پارس جنوبی برای 4 شهرستان جنوبی استان بوشهر همجوار تأسیسات پارس جنوبی شامل دیر، کنگان، عسلویه و جم تعیین شده است.

کشاورزی تأکید کرد: مردم بومی استان بوشهر می‌توانند با کمترین دغدغه ثبت‌نام کنند چون زمینه پذیرفته شدن آنها در صنایع پارس جنوبی فراهم است.

وی زمان برگزاری آزمون استخدامی در صنایع پارس جنوبی 31 شهریور ماه تعیین شده که در صورت تغییر این زمان اطلاع‌رسانی می‌شود.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group