يكشنبه 9 ارديبهشت 1403 | Sunday 28 April 2024

پروژه محور خورموج - لاور بعد از مطالبه ۱۰ ساله مردم روستای«لاور شرقی» با تلاش مسئولان در دولت ایران قوی محقق شد.

به گزارش دیارجنوب به نقل از مهر، بعد از افتتاح و راه اندازی کارخانه سیمان مند دشتی و تردد شبانه روزی کامیون‌های این کارخانه، جاده‌ای که در گذشته به عنوان یک مسیر روستایی از آن یاد می‌شد رفته رفته به جاده مرگ شهرت گرفت.

تصادفات متعدد و داغ جوان‌های که در این مسیر در دل پدران و مادران دشتی گذاشت باعث اعتراضات زیاد اهالی روستای لاور شد.

آنها در فصول مختلف اعتراضات خود را به گوش مسئولان رسانند تا شاید آنها بتوانند گره کور این پروژه را باز کنند.

این پروژه به طول ۲۰ کیلومتر است که ۱۰ کیلومتر آن در سالیان گذشته بعد از وقفه‌های متعدد بالاخره در سال گذشته تکمیل شد.

jade lavar

۱۰ کیلومتر باقی مانده آنکه منتهی به روستای لاور و کارخانه می‌شد دست نخورده باقی ماند.

در همین راستا با پیگیری‌های استاندار بوشهر، فرماندار دشتی، نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی از محل اعتبارات ملی و استانی بالاخره بعد از گذشت ۱۰ سال این پروژه راکد در هفته دولت با حضور مسئولان عملیات اجرایی آن آغاز شد.

در کنار این اقدام ارزشمند دولت مردم انتظار دارند کارخانه سیمان در اجرای این پروژه به مسئولیت‌های اجتماعی خود پایند باشد و در تکمیل آن مشارکت کند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه طول پروژه ۱۰ کیلومتر است، گفت: قرار داد اولیه پروژه زیر سازی است.

محمد دستغیبی افزود: آسفالت پروژه از محل اعتبارات ملی و توسط راهداری انجام می‌شود.

نیاز به ۷۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل پروژه

فرماندار دشتی با تاکید بر اینکه پیگیری‌های لازم برای مشارکت کارخانه سیمان در اجرای پروژه در حال انجام است؛ گفت: بعد از نشست‌های متعدد با رئیس سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح به همراه استاندار و نماینده و بازدیدهای صورت گرفته از این مسیر اخیراً کارخانه اعلام کرده که در اجرای پروژه مشارکت خواهد کرد.

علی بحرانی افزود: برای تکمیل این پروژه بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

وی بیان کرد: در ۲ سال اخیر از محل اعتبارات کمیته برنامه ریزی، اعتبار اختصاص داده شد و علاوه بر آن اعتبارات ملی نیز برای پروژه پیش بینی شده است‌.

پیشگیری از تصادفات بعدی با تکمیل پروژه

بحرانی یادآور شد: امسال هم از ۲ محل اعتبارات شهرستانی و ملی رقم خوبی پیش بینی شده که با تخصیص آن روند پروژه شتاب خواهد گرفت.

حال که این کار بزرگ و ماندگار در دولت مردمی ایران قوی رقم خورد مردم انتظار دارند این پروژه هر چه زودتر تکمیل و به بهره داری برسد تا از تصادفات بعدی جلوگیری کند.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group