شنبه 22 ارديبهشت 1403 | Saturday 11 May 2024

مسئول کانون محله ای شنبه و طسوج شهرستان دشتی از خدمت رسانی به زائرین بارگاه ملکوتی علی ابن موسی الرضا(ع) با برپایی موکب برای اولین بار در مشهد مقدس خبر داد و گفت: این موکب از بیستم تا بیست و ششم شهریور ماه به مدت ۷ روز و در روزهای پایانی ماه صفر برپا می شود.

به گزارش دیارجنوب به نقل از آستان نیوز از بوشهر، عباس مرادی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در شش ماهه اول سال جاری توسط خادمیاران رضوی بخش شنبه و طسوج، توزیع آجیل شب عید و تهیه لباس ویژه نیازمندان، اجرای طرح «آقا حساب کردند»، پرداخت حساب دفتری و کمک هزینه خرید دارو، افطاری روزه اولی ها ویژه دانش آموزان مدارس پسرانه و دخترانه، تهیه ۷۲ بسته معیشتی، پخت و توزیع هشت هزار قرص نان محلی، برپایی ایستگاه صلواتی چهارشنبه های امام رضایی و مناسبتی، برگزاری چله زیارت عاشورا در منزل یاوران رضوی را بخشی از برنامه های اجرای شده این کانون عنوان کرد و افزود: سرکشی از منازل محرومین و تلاش برای رفع مشکلات آنها، توزیع بسته گوشت قربانی و عقیقه، اجرای برنامه‌های قرآنی، اعزام افراد نیازمند زیارت اولی به مشهد، برپایی ایستگاه‌های فرهنگی و زیارتی، تدریس به دانش‌آموزان از دیگر برنامه ها و اقدامات کانون خدمت رضوی شنبه و طسوج می باشد.

وی اضافه کرد: یکی از اقدامات خوب خادمیاران و یاوران رضوی اجرای طرح «آقا حساب کردند» می باشد که در قالب این طرح خادمیاران با مراجعه به مغازه‌های محلات مختلف بدهی افراد نیازمند را پرداخت می‌کنند که در قالب این طرح در مجموع ۱۰۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

khademyar dashti

مسئول کانون محله ای شنبه و طسوج خاطرنشان کرد: خادمیاران رضوی وظیفه اصلی خود می‌دانند جایی که فرصت خدمت وجود دارد حضور پیدا کنند زیرا مشارکت عموم مردم در انجام امور خیر قابل توجه است و تلاش ما بر این است که فرهنگ مشارکت در کار خیر را در جامعه گسترش دهیم تا خدمت ارائه شده خالصانه، بدون منت و تنها برای خداوند باشد.

مرادی افزود: امسال برای اولین بار موکب های متعددی از سراسر کشور در روزهای پایانی ماه صفر و شهادت امام رضا علیه السلام در مشهد مقدس میزبان زائران امام مهربانی ها می باشند که به توفیق الهی و عنایت علی بن موسی الرضا علیه السلام موکب ویژه کانون‌های خدمت رضوی شهرستان دشتی نیز در مشهد برای خدمت‌رسانی به عزاداران رضوی برپا می شود.
وی تصریح داشت: در این موکب برنامه‌ هایی از قبیل پخت و توزیع نذورات و غذاهای سنتی، برنامه‌ های فرهنگی، پخش نواهای سنتی منطقه دشتی، ایستگاه نقاشی و عکاسی و پخت انواع نان محلی پیش بینی شده است.
مرادی از همه ی محبین آل الله دعوت کرد: در برپایی هر چه با شکوه تر این موکب، سهمِ نذورات و هدایای خود را هر چند اندک هماهنگ کنند.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group