پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 | Thursday 16 May 2024

فرماندار دشتستان گفت: پاسخگویی مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان رضایتمندی مردم را به همراه داشت.

به گزارش دیارجنوب، احمد بنافی در سخنرانی نماز جمعه هفته دولت شهرستان دشتستان با اشاره به اینکه دولت با دو سال تلاش و مساعدت واحدهای راکد و نیمه فعال را فعال‌سازی کرد تا اشتغال و رشد تولید را رقم بزند اظهار داشت: این به‌منزله پر شدن ظرفیت اقتصادی در بازه زمانه چهارساله برنامه‌ریزی بود تا به منطقی در حوزه اقتصادی برسد.
وی اضافه کرد: دولت روی مسائل و چالش‌ها برنامه‌ریزی کرد تا امروز شاهد رشد پنج‌درصدی اقتصاد ایران باشیم.
بنافی بابیان اینکه این دولت میراث دار خیلی از مسائل و کاستی سالیان گذشته است ابراز داشت: امروز از گردنه سخت عبور کرده و می‌توانیم برآورد کنیم شاید تا پایین سال وضعیت اقتصادی نرمالی شاهد باشیم.

miz khedmat dolat 1

وی پیشرفت و توسعه در استان را نتیجه همدلی و تلاش مضاعف مسئولین عنوان کرد و گفت: وزیر کشور در هفته دولت نامه‌ای برای رئیس‌جمهور تنظیم کرد و از استاندار بوشهر که در حوزه‌های مختلف در جایگاه نخست ملی بافاصله زیاد قرارگرفته تقدیر کرد.
وی بابیان اینکه هفته دولت 203 پروژه عمرانی و اقتصادی در دشتستان افتتاح یا آغاز عملیات اجرایی آن انجام خواهد گرفت تصریح کرد: بر همین اساس در تعداد پروژه‌ها 23 درصد و در میزان اعتبار پروژه‌ها 75 درصد شاهد رشد هستیم.
وی 250 پروژه را افتتاحی و مابقی را کلنگ زنی عنوان کرد و تأکید کرد: تلاش کردیم که پروژه‌هایی که به‌تازگی در همین دولت کلنگ زنی شده یا نیمه‌تمام بودند را افتتاح کنیم.
فرماندار دشتستان از برنامه‌ریزی روی 120 کیلومتر راه در شهرستان خبر داد و گفت: اکنون 45 پروژه در حوزه راهداری معادل 350 میلیارد تومان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.
وی در خصوص مهم‌ترین اقدامات آبفا بیان داشت: سال گذشته لاین بندی آب داشتیم ولی الآن شاهد آن نیستم و هزار میلیارد تومان در حوزه آب سرمایه‌گذاری شده و بخشی از آن در هفته دولت افتتاح خواهند شد.

miz khedmat dolat 1

وی با اشاره به اینکه 25 درصد شبکه‌های آب شهرستان فرسوده است که بخشی از آن نوسازی می‌شود تأکید کرد: اجرای مسیر تأمین آب شرب حوزه جنوب شهرستان و به‌روزرسانی تأسیسات امیرآباد که در دهه فجر شروع و الآن به بهره‌برداری رسیده‌اند ازجمله پروژه‌های حوزه آب عنوان کرد.
بنافی بابیان اینکه در سال گذشته در حوزه برق به همت مجموعه توانیر ۶ هزار مگاوات برق کشور افزایش پیدا کرد ابراز داشت: نتیجه این تلاش‌ها این بود که امسال شاهد خاموشی در دشتستان نباشیم.
وی اقدامات حوزه مسکن روستایی را خوب عنوان کرد و بیان داشت: امسال ۷۵۰ واحد مسکن روستایی ساخته‌شده و در حوزه نهضت ملی مسکن ۱۵۰ هکتار زمین در بخش شرقی به شهر برازجان الحاق شد که در دهه فجر تحویل داده می‌شود.
این مسئول وضعیت کنونی بهداشت شهرستان را خوب توصیف نکرد وبیان داشت: با برنامه‌ریزی، آینده بهداشت در دشتستان بهتر خواهد شد و توسعه اورژانس بیمارستان گنجی، احداث پانسیون و مهمان‌پذیر بیمارستان گنجی ازجمله اقدامات حوزه بهداشت است.

miz khedmat dolat 1

وی تصریح کرد: فاز اول بیمارستان 17 شهریور به اتمام رسید و فاز دوم آن‌که اعتبارش در سفر ریاست جمهوری تخصیص یافت در مرحله مناقصه و انتخاب پیمانکار قرارگرفته که امیدواریم تا دو سال آینده به بهره‌برداری برسد.
وی پیشرفت فیزیکی سد دالکی در شروع دولت را 30 درصد عنوان کرد و تأکید کرد: با پیگیری‌ها و تلاش‌های مسئولان استان و شهرستان پیشرفت فیزیکی سد دالکی اکنون 60 درصد شده است.
وی از ثبت اشتغال پنج هزار و 714 نفر در سامانه رصد در سال گذشته خبر داد و گفت: از ظرفیت تسهیلات برای ارتقاء بخش تولید و مولد از منابع تبصره 18 استفاده خواهیم کرد.
فرماندار دشتستان در پایان ضمن تشکر از همه مسئولین و روسای دستگاه‌های اجرایی خاطرنشان کرد: با پاسخگو نمودن همه روسای دستگاه‌های اجرایی گام مؤثری در رضایتمندی مردم برداشته شد.
/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group