پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 | Thursday 2 May 2024

با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر نماینده ولی فقیه در استان و کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر آیین عزاداری سنتی بوشهر در حرم امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

به گزارش دیارجنوب به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ، عبدالرحیم افروغ در نشست با مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر، گفت:فرهنگ و هنر لازمه رشد و پیشرفت هر جامعه است و توجه به آن می‌تواند بهترین دستاورد را در تمام حوزه‌های مختلف به ارمغان آورد.
وی برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری را با رویکرد رضوی ضروری دانست و افزود: گسترش رویکرد عالمانه امام رضا(ع) در طرح "چهارشنبه‌های امام رضایی" در اشکال گوناگون فرهنگ و هنر میان اقشار جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان لازم و مهم است.
افروغ اظهار کرد: در حوزه موسیقی، تئاتر، فیلم، گرافیک و دیگر بخش‌های فرهنگی و هنری آثار فاخر و ارزشمندی از هنرمندان توانمند استان تولیده شده که می‌توان با حمایت از آنها علاوه بر ترویج فرهنگ و علوم رضوی، موجب معرفی ظرفیت‌های استان نیز فراهم کرد.

azadari sonnati haram 1

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ضمن تشکر و قدردانی از تلاش‌های مجموعه دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی رضوی جهت گسترش فعالیت‌های رضوی، بیان کرد: مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر به عنوان متولی حوزه فرهنگ و هنر در استان آماده هرگونه همکاری با کانون‌های خدمت رضوی در قالب‌های مختلف است زیرا این رسالت باید به بهترین شکل اجرا شود.
مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر نیز اجرای طرح چهارشنبه‌های امام رضایی در قالب برنامه‌های فرهنگی و هنری یکی از اولویت‌های کانون خدمت رضوی بیان کرد و افزود: ترویج فرهنگ رضوی در استان بوشهر با حضور دستگاه‌های اجرایی مرتبط موضوع مهمی است که با جدیت دنبال می‌شود.

azadari sonnati haram 1

مهران خورده‌بین مقدم افزود: با توجه به نزدیک شدن به اربعین حسینی و شهادت امام رضا(ع) ۴ موکب‌ در مشهد منتهی‌ به میدان باب الرضا خدمات‌رسانی را به زائران آغاز خواهند کرد که اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در این مکان‌ها می‌تواند تاثیرگذار باشد.
وی بیان گرد: با توجه به دعوت تولیت آستان قدس رضوی هم‌زمان با آخر ماه صفر مصادف با شهادت خورشید خراسان، باید چند برنامه فرهنگی و هنری در مشهد برنامه‌ریزی شود که حمایت و هم‌افزایی در این راستا می‌تواند بر غنای آن بیافزاید.
در این نشست مدیران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون‌های خدمت رضوی بر همکاری مشترک در طول سال تاکید داشتند.
لازم به توضیح است که برگزاری آیین گرامی‌داشت روز خبرنگار در قالب "چهارشنبه‌های امام رضایی" نخستین برنامه مشترک این دو مجموعه در سال جاری بود.

azadari sonnati haram 1

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group