پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 | Thursday 2 May 2024

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر از توسعه ایجاد زیرساخت‌های تلفن همراه خبر داد و گفت: در این راستا برای تقویت پوشش تلفن همراه در نقاط کور جنوب استان بوشهر ۱۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

به گزارش دیارجنوب به نقل از تسنیم ، وضعیت شبکه ارتباطی و مخابراتی جنوب استان بوشهر صبح امروز با حضور مدیرکل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی جنوب کشور، مدیر کل ارتباطات و شرکت مخابرات استان بوشهر بررسی شد.

در این نشست فرماندار دیر با بیان اینکه 500 خانوار در این شهرستان فاقد تلفن ثابت هستند، اظهار داشت: احداث و راه‌اندازی شبکه فیبر نوری برای رفع این مشکل و برخورداری از اینترنت پر سرعت یک ضرورت است.

یونس باربرز، منطقه دریایی خلیج‌فارس «مطاف» را نقطه حادثه‌ای در مسیر دریایی بندر دیر دانست و بیان کرد: به دلیل عدم دسترسی ملوانان و صیادان به شبکه ارتباطی، در منطقه مطاف شناورها که دچار حادثه دریایی می‌شوند نمی‌توانند سریع ارتباط تلفنی برقرار کنند و نیاز به پوشش آنتن‌دهی مطلوب دارد.

وی اضافه کرد: عدم پوشش آنتن‌دهی تلفن همراه خط میانی در بخش مرکزی و آبدان، عدم پوشش آنتن‌دهی ساحل اسکله خور خان، نصب دکل همراه اول و ایرانسل برای روستاهای دمیگز، کناری، تأمین باتری برای سایت تلفن همراه در شرایط بحرانی، درخواست بروزرسانی کد پستی در شهرستان دیر، ازسرگیری خدمات پست بانک در حوزه تسهیلات به روستاییان از دیگر مطالبات و درخواست‌های مردم این شهرستان است.

internet mokhaberat

برقراری ارتباط مخابراتی تلفن همراه در مسیر دریایی با خشکی

مدیرکل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی جنوب کشور هم با اشاره به حل مشکلات منطقه جنوبی استان بوشهر گفت: تیم فنی و پایش سازمان برای بررسی مشکلات شهرستان دیر به ویژه در حوزه دریایی مطاف و نقاط کور به شهرستان دیر اعزام می‌شود.

ندا رحیمی افزود: باید زمینه ارتباط مخابراتی تلفن همراه دریا با خشکی به خوبی برقرار شود.

وی اضافه کرد: تجهیزات و ملزومات برای ارتقا اپراتور امری ضروری است و تلاش می‌شود تمام نقاط شهرستان دیر که پوشش آنتن‌دهی و اینترنت مطلوب ندارند، با برنامه‌ریزی و اتخاذ تدابیر لازم مشکلات موجود در این زمینه حل کنیم.

وی گفت: سامانه 195 برای ثبت و پاسخگویی شکایات مردمی است و به محض دریافت گزارشات مردمی، مسائل و مشکلات در حوزه ارتباطات و فناوری بررسی می‌شود.

اجرایی شدن نخست شبکه فیبر نوری شهرستان دیر

سرپرست شرکت مخابرات استان بوشهر هم گفت: فاز نخست شبکه فیبر نوری شهرستان دیر با همکاری شرکت مخابرات و شهرداری دیر اجرا خواهد شد.

خواجه‌ئیان افزود: باتری سایت تلفن همراه روستای لمبدان نصب شده و برای سایر نقاط کلیدی شهرستان دیر مانند بردخون، شهنیا ، آبدان بردستان، دوراهک و جبرانی به‌زودی اقدام خواهد شد.

تخصیص 10 میلیارد تومان برای تقویت پوشش تلفن همراه در نقاط کور شهرستان دیر

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر هم به پوشش تلفن همراه در نقاط کور ساحلی استان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: به‌زودی دکل همراه اول منطقه دمیگز با اعتبار 2 میلیارد تومان تقویت می‌شود.

علی سملیان از نصب دکل ایرانسل روستای کناری با 4 میلیارد تومان و همراه اول خط میانی آبدان نیز با 4 میلیارد تومان خبر داد و گفت: در این راستا برای تقویت پوشش تلفن همراه در نقاط کور شهرستان دیر 10 میلیارد تومان تخصیص یافته است.

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group