پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 | Thursday 16 May 2024

استاندار بوشهر از پرداخت یک هزار و ۱۰۳ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۶ خبر داد و گفت: در هفته دولت امسال یک هزار و هفت پروژه در استان بوشهر افتتاح و عملیات اجرایی آنها آغاز می شود.

به گزارش دیارجنوب، احمد محمدی زاده در نشست خبری پنج‌شنبه 26 مرداد به مناسبت روز خبرنگار با اشاره به اینکه در کنار همه اقدامات و فعالیت‌ها روی سه موضوع مهم آب، درمان و راه تمرکز زیادی داشتیم اظهار داشت: آب اساس توسعه، زندگی و حیات انسان بوده و با توجه به تأمین 90 درصد آب از خارج استان باید راهکاری اساسی برای رفع آن در نظر گرفته می‌شد.
وی در کنار خلیج‌فارس بودن را فرصت خوبی عنوان کرد و اضافه کرد: دو سد باغان و اخند در سفر دوم رئیس‌جمهور افتتاح و سد خاییز با ظرفیت ده میلیون مترمربع حجم آبگیری دارد که در تابستان امسال نخل‌های اهرم را آبیاری کرد.
وی بابیان اینکه سد دالکی مهم‌ترین سد استان است ابراز داشت: سد دالکی در تأمین آب شرب و آب کشاورزی نخلستان‌های شهرستان دشتستان نقش بسزایی دارد که در ابتدای دولت 32 درصد پیشرفت فیزیکی داشت و هم‌اکنون شاهد پیشرفت فیزیکی بالای 50 درصد هستیم که امیدواریم تا پایان دولت سیزدهم آبگیری شود.
محمدی زاده مطالعات سد دهرود را تمام‌شده عنوان کرد و بیان داشت: سد رییسعلی دلواری بزرگ‌ترین سد استان است و هم‌اکنون ۴۰۰ میلیون مترمکعب آب دارد که امیدواریم با بارندگی جدید برای اولین بار شاهد پر شدن سد رییسعلی دلواری باشیم.
وی تولید آب از آبشیرین کن‌ها در اوایل دولت را فقط 35 هزار مترمربع عنوان کرد و بیان داشت: با بهره‌برداری از آبشیرین کن‌های وحدتیه، مپنا و چند آبشیرین کن کوچک و متوسط امروزه شاهد تولید 105 هزار مترمربع آب شیرین شده از دریا توسط آبشیرین کن‌ها هستیم.
وی در ادامه گفت: با تکمیل همه واحدهای آبشیرین کن در استان بوشهر در سال آینده ۲۵۰ هزار مترمکعب آب شرب تحویل مردم استان خواهد شد.
استاندار بوشهر زهکشی کانال‌ها در بخش آبپخش را قدم مثبتی در احیا حوزه کشاورزی و نخیلات عنوان کرد و گفت: در سه ماه گذشته ۳۶ کیلومتر از کانال زهکشی لایروبی شده که قسمت پایین رودخانه در حال لایروبی است که با سیلابی شدن رودخانه آب زیادی روانه تالاب خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه فقط دو بیمارستان فاطمه زهرا و 17 شهریور پس از انقلاب اسلامی وجود داشت بیان داشت: کل تخت‌های بیمارستان‌ها در استان 1700 تخت بود که از نرم کشوری 500 تخت کم داشتیم.

nashast osb 1

وی در ادامه گفت: دو بیمارستان فاطمه زهرا وارد مراحل سفت‌کاری شده و فاز دوم بیمارستان 17 شهریور شروع‌شده است که درمجموع 330 تخت به استان اضافه می‌کنند.
وی تصریح کرد: عملیات اجرایی بیمارستان 200 تخت خوابه در کنگان در پاییز امسال شروع بکار می‌کند که کمبود تخت در استان جبران شود.
وی در تشریح عملکرد حوزه گفت: جاده کمربندی آبپخش فعلاً مشکل تملک داشته و نیازمند قطع درختان نخل است کشاورزان قیمت نخل‌های این مسیر را بیشتر اعلام می‌کنند فعلاً راه ورودی به شهر تعریض و بلوار آن در حال احداث است تا بعداً کمربندی آن تصمیم‌گیری شود.
وی میزان اشتغال استان در سال گذشته را 31 هزار نفر معادل 144 درصد عنوان کرد و بیان کرد: امسال از تعهد ۱۸ هزار شغل هفت هزار و 5۰۰ شغل ثبت‌شده است.
وی در ادامه گفت: نرخ بیکاری از ۱۰ به ۷٫۶ کاهش پیدا کرد و دومین استان در کم کردن نرخ بیکاری در کشور بودیم.
استاندار بوشهر از پرداخت یک هزار و 103 میلیارد تومان تسهیلات تبصره 16 خبر داد و گفت: این تسهیلات به هفت هزار و 600 نفر در اردیبهشت، خرداد و تیر ازجمله 61 خبرنگار پرداخت‌شده است.
وی از ساماندهی و قانونمند شدن مسئولیت‌های اجتماعی حوزه نفت خبر داد و بیان داشت: مصوبه یک هزار و ۳۷۷ میلیارد تومان در سال گذشته و پیشنهاد ۲ هزار میلیارد تومان در امسال ارائه کرده‌ایم.
وی بابیان اینکه دو آزمون نفت در استان برگزارشده تصریح کرد: دو آزمون دیگر در شهریور برگزار خواهد شد و ۵۰ درصد استخدامی‌ها از محل آزمون استان بوشهر بوده است.
وی در ادامه تأکید کرد: طبق مصوبات سفر رئیس‌جمهور همه واحدهای صنعتی و پتروشیمی در انتصاب هیئت‌مدیره باید با استاندار هماهنگ باشند.
وی با اشاره به اینکه در حوزه برق خورشیدی امسال ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است گفت: 400 میلیون دلار در ابتدا برای راه‌آهن پرداخت شد و پیمانکاران جدید پروژه انتخاب‌شده‌اند و پروژه فعال خواهد شد.
استاندار بوشهر بابیان اینکه در سال گذشته به همه استان‌های کشور اعتبارات قابل‌توجهی تزریق شد ابراز داشت: حدود یک هزار و 800 میلیارد تومان سهم استان بوشهر در سال گذشته بود که روی تقسیم آن‌وقت زیادی گذاشتیم.
وی تصریح کرد: اگر اعتباری از مدیری برگشت بخورد نام آن مدیر در اختیار خبرنگاران قرار می‌گیرد.
وی از ازدواج 750 زوج جدیدی در پاییز امسال در استان خبر داد و گفت: در ابتدای دولت رتبه ۲۷ کشور در ازدواج و رتبه 26 طلاق در کشور بودیم که با تلاش و پیگیری هم‌اکنون در ازدواج در رتبه بیشتم و در طلاق در رتبه سی‌ام کشور هستیم.
محمدی زاده با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگ بشدت موردتهاجم دشمن هستیم اذعان داشت: اعزام چندین هزار نفر به اردو راهیان نور با کمک بسیج، سپاه و دستگاه‌های فرهنگی و آموزش‌وپرورش، اعزام دویست نفر از دانشجویان به مشهد مقدس و برگزاری نمایشگاه هفته دولت ازجمله اقدامات فرهنگی است.
وی تصریح کرد: در هفته دولت 218 پروژه فرهنگی افتتاح یا آغاز عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد.
استاندار بوشهر از افتتاح یا آغاز عملیات اجرایی یک هزار و هفت پروژه در هفته دولت خبر داد و ابراز داشت: این پروژه‌ها شامل ۸۲۳ پروژه افتتاحیه و ۱۸۴ پروژه عملیات اجرایی با سرمایه‌گذاری ۲۵۴ هزار میلیارد تومان است.
وی میزان سرمایه‌گذاری پروژه‌های حوزه نفت، گاز و پتروشیمی را 5 میلیارد دلار برشمرد و گفت: افتتاح فاز 11 پارس جنوبی که نزدیک‌ترین فاز به میدان مشترک ایران و قطر هست با سرمایه‌گذاری ۴۰۰۰ میلیارد دلار معادل ۳۹۱۴ میلیون دلار ازجمله پروژه‌های هفته دولت است.
وی در ادامه بیان داشت: افتتاح مخازن ذخیره نفت خارگ و اسکله تی پایانه نفتی خارگ ازجمله پروژه‌های افتتاحیه هفته دولت است.
وی از بهره‌برداری پتروشیمی هنگام باارزش ۵۷۳ میلیون دلار خبر داد و گفت: بهره‌برداری از واحد پتروشیمی متانول گروه باختر با ۲۴۳ میلیون دلار و طرح‌های زیرساختی در عسلویه و کنگان از محل اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی نفت درزمینهٔ آبخیزداری و احداث جاده بااعتبار 530 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.
استاندار بوشهر بارگیری سکوی نفتی ساخته‌شده در صدرا بااعتبار 143 میلیون یورو را از پروژه‌های هفته دولت عنوان کرد و تصریح کرد: 45 هزار پساب شهری در فاضلاب بوشهر سرازیر می‌شود که در همین راستا عملیات اجرایی شبکه فاضلاب ناحیه جنوب بوشهر بااعتبار یک هزار و 500 میلیارد تومان در هفته دولت اجرایی می‌شود.
وی در ادامه تصریح کرد: پروژه دو هزار و 700 تنی پرورش ماهی در قفس با همکاری سازمان اوقاف و خیریه و بخش خصوصی در هفته دولت افتتاح خواهد شد.
وی بهره‌برداری از 500 هکتار سیستم آبیاری قطره‌ای اراضی نخلستان‌های دشتستان را از دیگر پروژه‌ها برشمرد و گفت: افتتاح کارخانه غذاهای دام و طیور در گناوه و ۱۱ مدرسه ۹۹ کلاسه از دیگر پروژه‌های هفته دولت است.
استاندار بوشهر در پایان خاطرنشان کرد: در هفته دولت حداقل سه هزار واحد مسکونی زمین شهری سه هزار واحد مسکونی زمین روستایی به واجدین شرایط واگذار می‌شود.

nashast osb 1nashast osb 1nashast osb 1nashast osb 1nashast osb 1nashast osb 1

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group