پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 | Thursday 2 May 2024

مدیر پالایشگاه پنجم شرکت مجتمع پارس جنوبی گفت: در راستای حفط محیط زیست نخستین پروژه پاکسازی و تیمار زیستی خاک در پالایشگاه پنجم پارس جنوبی انجام شد.

به گزارش دیارجنوب به نقل از ایرنا کامبیز صفتی روز دوشنبه در نشست بررسی ابعاد اجرای این پروژه اظهار کرد: این اقدام گامی بزرگ در راستای مراقبت از خاک و اصلاح آن است که متخصصان و کارکنان پالایشگاه پنجم در جهت توجه به مسائل زیست محیطی اقدامات شایسته‌ای انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: پاکسازی زیستی خاک، فرایندی است که از ارگانیسم‌ها یا آنزیم‌ها برای تجزیه و حذف آلاینده‌های زیست محیطی و تبدیل آنها به بقایای غیر سمی، استفاده می‌کند.

مدیر پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی یادآورشد: پاکسازی زیستی، یک فرایند طبیعی است که بیشتر منجر خاک آلوده را تبدیل به خاک مناسب با ظرفیت استفاده مجدد و سازگار با محیط می‌کند.

pars jonoubii

وی اضافه کرد: خاک منبعی محدود و متناهی است و تیمار و بازیابی آن نیازمند زمان بسیارزیادی است و انتخاب روزانه ما نیز تاثیر بزرگی بر آلودگی خاک دارد، لذا بایستی انتخاب شیوه بهره برداری از خاک، بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

مدیر پالایگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: حفاظت از خاک به‌ عنوان بستر کشت و محل زندگی موجودات زنده از اهمیت بالایی برخوردار است بنابراین توجه به الودگی خاک و کنترل آلاینده های آن موضوعی غیرقابل چشم پوشی است.

صفتی با اشاره به اینکه آلودگی خاک یک مشکل در حال ظهور است بر ترویج مدیریت خاک از طریق دانش بیشتر و شواهد علمی قابل استناد، تاکید کرد.

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group