يكشنبه 9 ارديبهشت 1403 | Sunday 28 April 2024

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در ۲۴ ساعت گذشته دما در چهار شهر اهرم، برازجان، خورموج و دیلم این استان به ۴۷ درجه سانتیگراد رسید.

به گزارش دیارجنوب ، پیام مساعدی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در این مدت عسلویه دمای ۴۳، گناوه و خارگ دمای ۴۱ و بوشهر دمای ۴۰ درجه سانتیگراد تجربه کرد.

وی بیان کرد: بررسی نقشه های هواشناسی نشان می دهد طی امروز در ساعت‌هایی از بعدازظهر تا اوایل شب، در برخی نقاط استان و بویژه نوار شرقی و مناطق جنوبی استان با رشد ابر احتمال وقوع ناپایداری‌های موقت جوی وجود دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: این ناپایداری به صورت رعدوبرق، وزش باد همراه با گردوخاک و رگبار پراکنده باران پیش بینی شده است.

مساعدی ادامه داد: همچنین پیش‌بینی می‌شود طی روزهای آینده غبار محلی، گاهی وزش باد، شرجی هوا و در برخی نقاط مه صبحگاهی از پدیده های غالب در سطح استان خواهد بود.

garmazadegi

وی گفت: در ۲۴ ساعت آینده آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و در مناطق شرقی و نواحی جنوبی استان همراه با افزایش ابر و احتمال وقوع ناپایداری‌های موقت جوی پیش بینی می‌‎شود.

مساعدی بیان کرد: در این مدت جهت وزش باد متغیر، به طور غالب جنوب غربی تا جنوب شرقی گاهی شمال شرقی با سرعت هشت تا ۳۰ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و در هنگام وقوع ناپایداری بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا در سواحل ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا۱۲۰ سانتیمتر و در برخی ساعت‌ها ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر پیش بینی می‎شود.

مساعدی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان مد ساعت ۰۴:۴۹ و جزر ساعت ۱۳:۳۱ خواهد بود.

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group