يكشنبه 9 ارديبهشت 1403 | Sunday 28 April 2024

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان از ارتقاء ۲۵ درصدی کیفیت آب شرب شهرستان خبر داد و گفت: در سال گذشته ۴۳ پزشک عمومی و دندان‌پزشک جذب‌شده است.

به گزارش دیارجنوب، ماریا خویش دوست در نشست رسانه ای مدیران حوزه سلامت و شنبه‌های پاسخگویی بابیان اینکه پروژه‌هایی افتتاحیه امسال در سال قبل کلنگ زنی شده‌اند و بیشترین پروژه‌ها مربوط به محرمیت زدایی است اظهار داشت: در هفته دولت 4 پروژه خانه بهداشت روستاهای درنگ، قراولخانه، سرکره و میاندشت و پایگاه خدمات سلامت بهرام‌آباد به بهره‌برداری می‌رسند.
وی اضافه کرد: نبود پانسیون پزشکان یکی از اعتراضات مردم در خانه‌های بهداشت روستاها است که در نظراقا پانسیون پزشکی با صد مترمربع و اعتبار دو میلیارد و 500 میلیون تومان در هفته دولت کلنگ زنی خواهد شد.
وی با بیان اینکه پایگاه اورژانس جاده‌ای بوشکان با 125 مترمربع و اعتبار دو میلیارد و پانصد میلیون در هفته دولت کلنگ زنی میشود اذعان داشت : سالن چندمنظوره سعدآباد با دویست مترمربع و اعتبار دو میلیارد و پانصد میلیون آغاز عملیات اجرایی و آزمایشگاه شیمی آب بااعتبار یک میلیارد تومان، پانسیون مرکز بوشکان، خانه بهداشت عطیبه و محمد جمالی از دیگر پروژه‌های آماده افتتاح در هفته دولت است.

nashast behdasht dasht 1

وی در ادامه گفت: افتتاح مرکز درمانی ناباروری با 5 میلیارد و همراه سرای خیّرساز بیماران با 6 میلیارد را از دیگر پروژه‌های سال گذشته عنوان کرد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان از اجرای فاز دوم بیمارستان 17 شهریور بااعتباری بالغ‌بر 450 میلیارد تومان خبر داد و بیان داشت: پانسیون 16 واحدی پزشکان و توسعه اورژانس بزرگ‌سالان بیمارستان گنجی ازجمله پروژه‌های بهره‌برداری شده است.
وی از صدور 15 اخطار و پلمپ 10 مرکز درمانی غیرمجاز مداخله‌گر در امور درمانی در سال قبل خبر داد و گفت: خرید تجهیزات پزشکی بااعتبار دو میلیارد و 800 میلیون تومان، مراقبت از 25 هزار و 434 بیماری غیر واگیردار، غربالگری بیش از سه هزار اتباع خارجه در بیماری مالاریا و شناسایی 313 بیمار اعصاب و روان را از دیگر اقدامات شبکه بهداشت و درمان در سال گذشته عنوان کرد.
خویش دوست از اجرای 41 اردوی جهادی و ارائه یک هزار و 331 خدمت دندانپزشکی در روستاهای شهرستان در سال گذشته خبر داد و ابراز داشت: جذب 43 پزشک عمومی و دندانپزشکی، پنج مورد اعزام بالگرد از استان، 9 هزار اعزام آمبولانس و پذیرش 128 نیروی انسانی از دیگر اقدامات و عملکردها در سال گذشته است.

nashast behdasht dasht 1

وی اجرای برنامه پزشک خانواده در روستاها به‌منظور ارائه خدمات پزشکی را از دیگر اقدامات مؤثر درمانی در سال گذشته توصیف کرد و بیان داشت: در شهر برازجان مراکز جامع سلامت باهدف پیشگیری به چهل مرکز باید اضافه شود تا در بحث سلامت خانواده اقدامات لازم انجام گیرد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان لزوم اطلاع‌رسانی سامانه 190 را از رسانه‌ها خواستار شد و تصریح کرد: مردم با مراجعه به این سامانه می‌توانند شکایات خود را مطرح و کارشناسان شبکه بهداشت در این زمینه پیگیری کنند.
وی در پاسخ به سؤال خبرنگاران در خصوص وضعیت بهداشت آب شهرستان گفت: روزانه آب شرب مصرفی مردم نمونه‌برداری شده و وضعیت آن نسبت به سال گذشته 25 درصد ارتقاء بهداشتی داشته است.
ماریا خویش دوست اجرای طرح کمکم کن در شهرستان را در راستای پیشگیری از افسردگی عنوان کرد و ابراز داشت: این طرح ارائه رایگان مشورت توسط کارشناسان روانشناسی به‌منظور جلوگیری از اقدامات به خودکشی است.
وی در پاسخ به سؤال خبرنگار دیارجنوب در خصوص آخرین وضعیت آزمایشگاه جامع خیّرساز زنده‌یاد سید هادی موسوی گفت: این آزمایشگاه بااعتباری بالغ‌بر 22 میلیارد تومان بنام زنده‌یاد سید هادی موسوی در زمینی به مساحت هزار و ۵۰۰ مترمربع در حال ساخت است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان از اجرای 20 پروژه عمرانی در هفته دولت خبر داد و گفت: 12 پروژه در حال احداث سه پروژه کلنگ زنی بااعتباری بالغ‌بر 75 میلیارد ریال و پنج پروژه افتتاحیه بااعتباری بالغ‌بر 135 میلیارد ریال از پروژه‌های حوزه سلامت شهرستان دشتستان برشمرد.

nashast behdasht dasht 1nashast behdasht dasht 1nashast behdasht dasht 1nashast behdasht dasht 1nashast behdasht dasht 1nashast behdasht dasht 1nashast behdasht dasht 1
/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group