يكشنبه 23 ارديبهشت 1403 | Sunday 12 May 2024

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: طی امروز و فردا، در ساعت‌هایی از بعدازظهر تا اوایل شب، در برخی نقاط استان بوشهر با رشد ابر احتمال وقوع ناپایداری‌های موقت جوی وجود دارد.

به گزارش دیارجنوب ، طلیعه محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد طی امروز و فردا، در ساعت‌هایی از بعدازظهر تا اوایل شب، در برخی نقاط استان، عمدتاً نوار شرقی و مناطق جنوبی استان، با رشد ابر احتمال وقوع ناپایداری‌های موقت جوی به صورت رعدوبرق، وزش باد همراه با گردوخاک و رگبار پراکنده باران دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: همچنین پیش‌بینی می‌شود طی روزهای آینده غبار محلی، گاهی وزش باد، شرجی هوا و در برخی نقاط مه صبحگاهی از پدیده‌های غالب در سطح استان باشد.

havashenasi

وی گفت: آسمان استان بوشهر در ساعت‌های آینده کمی تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و در مناطق شرقی و نواحی جنوبی استان افزایش ابر با احتمال وقوع ناپایداری‌های موقت جوی پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: جهت وزش باد متغیر، غالباً جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و در هنگام وقوع ناپایداری بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی تصریح کرد: ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۲۰ سانتی‌متر و در ساعاتی از بعد از ظهر تا اوایل شب در سواحل در هنگام وقوع ناپایداری ۶۰ تا ۱۲۰ سانتی‌متر پیش بینی می‌شود.

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group