پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 | Thursday 2 May 2024

نشست مدیر کانون های خدمت رضوی استان بوشهر و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با هدف هم اندیشی و هم افزایی فعالیت های مشترک در محل دبیرخانه کانون های خدمت رضوی برگزار شد.

به گزارش دیارجنوب ، مدیر کانون های خدمت رضوی استان بوشهر ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام محرم و شهادت ابا عبدالله الحسین علیه السلام در خصوص شبکه خادمیاری و نحوه به کارگیری یاور رضوی و کانون‌های بیستگانه به ویژه کانون‌های اشتغال و کارآفرینی، قرآنی، کتاب و کتابخوانی، تبلیغ دینی، شعر و ادب، محصولات فرهنگی، ایثار و شهادت و زیارت که بیشتر همسو با اهداف و فعالیت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشند توضیحاتی را ارائه داد.
مهران خورده بین مقدم در خصوص فعالیت‌های قرآنی که زیر نظر فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌باشد گفت: یکی از زیر مجموعه‌های کانون خدمت رضوی قرآن، مهد الرضا می‌باشد که می‌طلبد با همکاری این اداره کل اجرایی شود.
وی همچنین در خصوص فعالیت‌های کانون خدمت رضوی زیارت به اعزام کاروان‌های زیارت اولی اشاره کرد و افزود: این آمادگی وجود دارد که دو کاروان به زیارت اولی‌های مجموعه فرهنگ و ارشاد اختصاص داده شود.
مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر در ادامه به طرح « چهارشنبه های امام رضایی» پرداخت و با بیان اینکه این طرح در خصوص اشاعه فرهنگ رضوی می باشد خواستار همکاری و هم افزایی در این بخش شد.

yavar razavi kanon 1

مهران خورده بین مقدم همچنین اظهار داشت: در حوزه هنر این امکان وجود دارد طرح‌های مورد نظر فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به آستان قدس رضوی ارسال تا پس از بررسی طرح و در صورت تأیید آن به صورت مشارکتی اجرا شود.
وی با بیان اینکه انواع نذر با شناسه مشخص وجود دارد گفت: مردم استان می توانند در همه حوزه ها از جمله فرهنگ و هنر نذورات خود را واریز کنند و ما وظیفه داریم در همان حوزۀ خواسته شده آن را هزینه کنیم.
مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر از اجرای بسیار خوب جشنواره داستان کودک و نوجوان رضوی که توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر به صورت کشوری برگزار شد تقدیر و تشکر کرد و گفت: هرچند این جشنواره زیر نظر آستان قدس رضوی نیست اما دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر آماده هرگونه همکاری در این زمینه در سال‌های آینده می‌باشد.
مهران خورده بین مقدم همچنین عنوان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر بعنوان دستگاه یاور رضوی معرفی خواهد شد.

yavar razavi kanon 1

عبدالرحیم افروغ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به اینکه خادم فرهنگی امام رضا می باشد گفت: گسترش فرهنگ رضوی باعث جامعه متعالی می شود و به طبع جامعه متعالی دچار آسیب های کمتری است.

وی افزود: برای همکاری و هم افزایی باید به دنبال فصل مشترک ها بود در همین راستا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نزدیک به بیست سال است جشنواره فرهنگی، هنری امام رضا علیه السلام را برگزار می‌کند که در استان بوشهر پیش از این مشاعره، سفرنامه و داستان رضوی برگزار شد و اکنون این اداره کل دبیرخانه داستان کودک و نوجوان رضوی است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در خصوص اجرای جشنواره داستان کودک و نوجوان رضوی در استان بوشهر گفت: تعداد ۷۳۴ اثر از ۳۰ استان کشور به دبیرخانه این جشنواره فرستاده شد که نشان از عنایت امام رضا علیه السلام دارد.

yavar razavi kanon 1

وی با اشاره به برنامه های جانبی جشنواره داستان کودک و نوجوان رضوی تصریح داشت: برگزاری این برنامه ها به ما نشان داد ظرفیت خوبی در بین هنرمندان متخصص و متعهد وجود دارد پس ما باید بتوانیم از این هنرمندان برای تولیدات بیشتر حمایت کنیم.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان ضمن اشاره به آمادگی برای برگزاری نمایشگاه آثار هنری رضوی و اهل بیت علیهم السلام گفت: یکی از آثار ارزشمندی که اکنون در حال تولید است فیلمی با عنوان « زائر کوچولو» درباره سفر یک پسر بچه به مشهد است که نیازمند حمایت و نگاه ویژه است.
عبدالرحیم افروغ ضمن اعلام آمادگی در اجرای برنامه های مشترک گفت: خادمیار رضوی طرح بسیار خوبی بود که هم خدمت رضوی را در سطح کشور فراگیر کرد و هم در عرصه های گوناگون می شد برای امام رضا علیه السلام کار کرد. و در هر نقطه از کشور بدون نیاز به مکان امامان خادمی امام رضا علیه السلام وجود داشت.
در پایان ضمن قول مساعد مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در همکاری و هم افزایی در اجرای برنامه‌های مشترک با دبیرخانه کانون های خدمت رضوی استان بوشهر، اعضای حاضر در این نشست نیز به بحث و تبادل نظر پرداختند.

yavar razavi kanon 1

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group