پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 | Thursday 16 May 2024

رئیس کانون وکلای دادگستری استان بوشهر بابیان اینکه با احتساب کارآموزان و افراد تازه جذب‌شده هم‌اکنون هزار و 50 وکیل در استان فعالیت می‌کنند گفت: خبرنگاران از احکام قضائی کمترین آسیب را دیده‌اند.

به گزارش دیارجنوب، بهرام فرهمند صابر در نشست خبری روز یکشنبه 15 مرداد به مناسبت روز خبرنگار اظهار داشت: جامعه بدون خبرنگار راه توسعه را در پیش نخواهد گرفت.
وی اضافه کرد: خبرنگاران در همه ابعاد باید با آزادی کامل بتوانند قلم بزنند.
رئیس کانون وکلای دادگستری استان بوشهر بابیان اینکه برای توسعه و از بین بردن فساد باید همه مشکلات جامعه توسط خبرنگاران بازگو شود ابراز داشت: با توجه به گستردگی فضای مجازی مخاطبین باید از سواد رسانه‌ای برخوردار باشند تا خبر درست و اشتباه را از هم تشخیص دهند.
وی در خصوص ضرب‌وجرح معلولان مرکز نگهداری نیلوفران آبی گفت: از همان لحظه اول ضمن انزجار خود از این عمل طی پیامی به دادگستری خواستار برخورد جدی با عاملان شدیم.

nashast vokala 1

وی در ادامه تصریح کرد: ما آمادگی کمک برای وکالت معاضدتی در کنار آسیب دیدگان این عمل را خواهیم داشت.
وی با اشاره به اینکه خبرنگاران تاکنون از احکام قضائی کمترین آسیب را دیده‌اند تأکید کرد: کمتر پیش‌آمده که حکمی علیه خبرنگاری در استان اجرا شود و بیشتر شکایت‌ها به صلح انجامیده است.
فرهمند صابر تعداد وکیل پایه‌یک دادگستری استان را 838 نفر برشمرد و بیان داشت: با احتساب کارآموزان و افراد تازه جذب‌شده هم‌اکنون هزار و 50 وکیل در استان وجود دارند.

nashast vokala 1

وی بابیان اینکه قریب به ۸۰۰ نفر مشاور حقوقی در استان مشغول به فعالیت هستند ابراز داشت: با احتساب نسبت جمعیتی و وجود وکلا در استان قریب به هر ۵۰۰ نفر یک وکیل در استان بوشهر وجود دارد.
رئیس کانون وکلای دادگستری استان بوشهر در خصوص سوءقصد به وکلا گفت: درمجموع چهار مورد سوءقصد به وکلا انجام‌شده که فقط یک مورد منجر به فوت‌شده که ربطی به شغل وکالت نداشته است.
/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group