پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 | Thursday 2 May 2024

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر از پخت و توزیع ۹۱ هزار پرس خوراک نذری، پخش یک هزار و ۳۶ بسته معیشتی، ۱۸۰ کیلوگرم گوشت، برپایی ۹۵ ایستگاه صلواتی، اجرای ۲۲۸ جلسه روضه خوانی، نصب ۴۰ بنر عاشورایی، پخش زنده تلویزیونی سه برنامه و اعزام دو کاروان از هیئت های سینه زنی سنتی بوشهر به «حسینیه حرم» در ۱۳ روز اول ماه محرم خبر داد و افزود: ارزش ریالی این اقدامات بیش از ۷ میلیارد تومان برآورد شده است.

به گزارش دیارجنوب به نقل از آستان نیوز از بوشهر، مهران خورده بین مقدم با اشاره به فعالیت‌های گسترده و گوناگون کانون‌های خدمت رضوی سراسر استان در ۱۳ روز نخست ماه محرم گفت: خادمیاران و یاوران رضوی نیز در کنار دیگر دلدادگان به اهل بیت عصمت و طهارت در برگزاری هرچه با شکوه‌تر عزای امام حسین علیه السلام و یاران باوفای ایشان به تلاش و خدمتگزاری پرداختند.
وی با بیان اینکه پخت غذای نذری یکی از برنامه‌های ارزشمند ماه محرم است اظهار داشت: ۹۱ هزار پرس خوراک نذری به ارزش تقریبی ۵ میلیارد تومان توسط کانون‌های خدمت رضوی سراسر استان پخت و در بین نیازمندان و عزاداران حسینی توزیع شد.
مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر از توزیع یک هزار و ۳۶ بسته معیشتی به ارزش بیش از یک میلیارد تومان در سیزده روز اول ماه محرم خبر داد و افزود: مقدار ۱۸۰ کیلوگرم گوشت نیز به ارزش ۴۵ میلیون تومان در بین خانواده‌های نیازمند توزیع شده است.
مهران خورده بین مقدم با اشاره به اهمیت حضور ایستگاه‌های صلواتی در ایجاد فضای عاشورایی در بیرون از مساجد و حسینیه‌ها گفت: تعداد ۹۵ ایستگاه صلواتی در سراسر استان توسط کانون‌های خدمت رضوی راه اندازی شد که هر کدام بین ۲ تا ۱۰ روز با انواع نوشیدنی‌ها، خوراک نذری، انواع آش، حلوا و حلیم به ارزش تقریبی ۹۰۰ میلیون تومان از دوستداران امام حسین علیه السلام پذیرایی کردند.

khordehbin


وی به نصب بنرهای عاشورایی در سطح شهر و پخش زنده تلویزیونی از صدا و سیمای مرکز بوشهر نیز اشاره داشت و تصریح کرد: تعداد ۴۰ بنر عاشورایی در سطح استان نصب و تعداد سه برنامه از برنامه‌های کانون‌های خدمت رضوی به صورت زنده پخش شد.
در ادامه خورده بین مقدم گفت: یکی از برنامه‌های کانون‌های خدمت رضوی برگزاری یا همکاری در اجرای روضه‌های خانگی و همچنین حسینیه‌ها و هیئت‌ها می‌باشد که در همین راستا تعداد ۲۲۸ جلسه روضه خوانی در ۱۳ روز اول محرم با حضور خادمیاران، یاوران رضوی و دوستداران امام حسین علیه السلام در سراسر استان برگزار شد.
مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر گفت: امسال برای نخستین بار دو کاروان از هیئت‌های بوشهر به مشهد مقدس اعزام شدند و در شب سوم محرم در «حسینیه حرم» با حضور تولیت آستان قدس رضوی، نماینده ولی فقیه در استان و عزاداران حسینی به اجرای آیین سینه زنی سنتی بوشهر پرداختند.
وی در پایان بیان داشت: کانون‌های خدمت رضوی و خادمیاران استان بوشهر نه تنها در حوزه رضوی بلکه در همه مناسبت‌های مذهبی به ویژه ماه محرم و شهادت امام حسین علیه السلام فعالیت‌های گسترده‌ای دارند که از آن جمله می توان به همکاری در برگزاری نماز روز عاشورا، مراسم شیرخوارگان حسینی، سوگواری شام غریبان، برپایی تعزیه، زیارت عاشورا، روضه‌خوانی، سینه زنی سنتی، دیدار با خانواده شهدا و برپایی محفل قرآنی در محرم امسال اشاره کرد.

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group