چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403 | Wednesday 1 May 2024

در مورخه ۲۴ تیرماه حدود ساعت ۸ صبح در پی تماس تلفنی و اطلاع‌رسانی مردمی مبنی بر وقوع آتش سوزی در مراتع عمومی روستای تنگ درکش نیروهای حفاظتی پاسگاه ویژه منابع طبیعی دشتستان با مدیریت و سراکیپی مهندس مالکی بلافاصله به منطقه عزیمت نمودند.

به گزارش دیارجنوب ، نيروي حفاظتی بخش ارم و بوشکان با هماهنگی رییس اداره از سمت تنگ ارم به منطقه عزیمت نموده و با توجه به وسعت و حجم آتش بلافاصله مراتب به فرماندهی یگان حفاظت استان اعلام گردید.
که با حضور فرماندهی یگان حفاظت استان به همراه جانشین وی با توجه به وسعت و صعب العبور بودن منطقه حریق نیروهای حفاظتی شهرستان های دشتی، گناوه و تنگستان نیز به منطقه فراخوانده شدند.

atash darkesh 1

همچنین با توجه به اینکه منطقه مورد حریق در ارتفاعات و صعب العبور بوده و جهت تسریع در حضور نیروها در محل آتش سوزی هماهنگی های لازم با فرماندار دشتستان جهت اعزام بالگرد در منطقه انجام که در صورت نیاز و تداوم حریق بالگرد جهت انتقال نیروها حضور یابد.

atash darkesh 1

با تلاش های بی دریغ تمامی نیروهای حفاظتی حاضر و نیروهای مردمی آتش سوزی مهار و پایش بوسیله هلی شات و برخی از نیروهای یگان در حواشی منطقه آتش گرفته انجام و در پایان ساعت حدود ۱۹:۴۰ دقیقه منطقه ترک شد.
در ضمن وسعت اراضی مورد حریق و آسیب دیده حدود ۱۰ هکتار برآورد می گردد.

در این عملیات ضمن حضور فعال فرمانده و معاون یگان حفاظت استان و همچنین رییس اداره شهرستان، نیروهای حفاظتی منابع طبیعی از شهرستان های دشتی، تنگستان و گناوه، محیط زیست ارم، بخشدار بخش ارم، شورا و دهیاری روستای فاریاب و بسیاری از عزیزان طبیعت دوست از اقشار مختلف جامعه و نیروهای فعال حفاظت شهرستان دشتستان و بخش های ارم و بوشکان و همچنین نیروهای مرتع و حفاظت و ممیزی شهرستان حضور فعال و عاشقانه داشته که از ایشان نهایت تقدیر و تشکر بعمل می آید.

atash darkesh 1

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group