پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 | Thursday 2 May 2024

رئیس پلیس فتا بوشهر از برگشت بیش از ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان وجوه کلاهبرداری شده از شهروندان بوشهری از ابتدای سال جاری تاکنون به حساب مال‌باختگان خبر داد.

به گزارش دیارجنوب ، رئیس پلیس فتا بوشهر از برگشت بیش از بیست و پنج میلیارد ریال وجوه کلاهبرداری شده از شهروندان بوشهری به حساب آنان با پیگیری پلیس و همکاری مراجع قضایی از ابتدای سال جاری خبر داد.

سرهنگ مهدی قاسمی، رئیس پلیس فتا بوشهر صبح امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان وجوه کلاهبرداری شده از شهروندان بوشهری به حساب آنان با پیگیری پلیس و همکاری مراجع قضایی بازگشت داده شده است.

وی افزود: با اقدامات شبانه‌روزی افسران سایبری پلیس فتا استان و هماهنگی قضایی، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان سرمایه مالباختگان در حین انتقال توسط کلاهبرداران، در حساب‌های آنان مسدود و از سرقت وجوه جلوگیری شده و در حدود ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیز با ردگیری سرنخ‌های دیجیتال مجرمانه، به حساب مالباختگان بازگردانده شد.

kolahbardar net

این مقام انتظامی ادامه داد: متأسفانه به‌رغم آموزش‌ها، هشدارها و توصیه‌های پلیس فتا که با همکاری رسانه‌ها بصورت مستمر و به اشکال مختلف اطلاع رسانی می‌شود، باز هم شاهد هستیم که تعدادی از شهروندان همچنان با سهل‌انگاری و کم‌دقتی، فریب کلاهبرداران سایبری را خورده و بر روی لینک‌هایی با منابع ناشناس، کلیک کرده یا وارد درگاه‌های بانکی جعلی شده و همه یا بخشی از سرمایه خود را از دست می‌دهند.

رئیس پلیس فتا بوشهر با اشاره به اینکه دستگیری کلاهبرداران اینترنتی و از بین بردن بسترهای آسیب‌پذیری در اولویت همیشگی ماموریتی همکارانم در سراسر کشور قرار دارد به شهروندان توصیه کرد: از باز کردن لینک‌هایی با منابع ناشناس با هر عنوانی خودداری کرده و اطلاعات شخصی حساب‌های خود مثل از شماره‌های رمز و cvv2 را هرگز به اشخاص غیر اعلام نکنید.

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group