شنبه 8 ارديبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024

استاندار بوشهر با اولتیماتوم به مدیران بانک‌های خصوصی استان مبنی بر خارج‌نکردن منابع از استان تاکید کرد: هیچ کدام از بانک‌های خصوصی استان بوشهر، حق ندارند ریالی از استان خارج کنند و در صورت رعایت نکردن این مساله، قاطعانه برخورد می‌شود.

به گزارش دیارجنوب به نقل از ایرنا، احمد محمدی زاده روز سه‌شنبه در نشست با مدیران بانک‌های خصوصی استان بوشهر اظهار کرد: ۱۶ بانک خصوصی در استان بوشهر فعالیت دارند که انتظار داریم در حوزه اشتغال، همکاری مناسبی داشته باشند.

وی با بیان اینکه، عملکرد بانک‌های خصوصی در پرداخت تسهیلات تکلیفی و تسهیلاتی که مصوبات شوراهای کار و اشتغال دارد، متفاوت است، افزود: بعضی بانک‌ها عملکرد خوبی داشته‌اند و در پرداخت تسهیلات اشتغال‌زا و تسهیلات تکلیفی موفق بوده‌اند که در جلسه امروز تقدیر شدند و مقرر شد بقیه بانک‌ها که نسبت به تعهداتشان عقب‌ماندگی دارند، نیز نسبت به جبران اقدام کنند.

استاندار بوشهر تصریح کرد کرد: همه بانک‌ها موظف شدند در قالب شورای هماهنگی بانک‌های خصوصی جلسات فعال داشته باشند.

bank markazi

محمدی‌زاده از معرفی دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خصوصی در استان خبر داد و گفت: معاون اقتصادی استاندار، مدیر کل سرمایه‌گذاری، مدیرکل اقتصاد و دارایی استان و رئیس شعب بانک ملی استان در این شورا، حضور فعال خواهند داشت.

وی اضافه کرد: مقرر شد تا پایان امسال نسبت منابع به مصارف در بانک‌های خصوصی استان به سقف قابل قبول بالای ۵۰ درصد و در بانک‌هایی که بستر کار وجود دارد به ۸۵ درصد برسد.

استاندار بوشهر یادآور شد: مدیریت استان نیز در جذب منابع و جایگاه سازمانی و ساختاری بانک‌های خصوصی کمک می‌کند.

محمدی‌زاده تصریح کرد: بانک‌های خصوصی، باید در پرداخت تسهیلات تکلیفی و تسهیلات حوزه اشتغال استان و بخش‌های صنعتی و کشاورزی و گردشگری و خدماتی و قرض‌الحسنه نهایت همکاری را داشته باشند.

وی خواستار اتخاذ ساز و کارهای لازم برای حضور مدیران بانک‌های خصوصی در شورای اداری استان شد.

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group