پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 | Thursday 2 May 2024

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: با صدور مجوز لازم، پیک دارویی در استان برای توزیع دارو بین نیازمندان در مناطق مختلف به ویژه مناطق محروم و صعب‌العبور راه‌اندازی می‌شود.

 

به گزارش دیارجنوب به نقل از خبرگزاری تسنیم از بوشهر، احسان ایزدپناه ظهر امروز در دیدار معاونان و مدیران هلال احمر استان با نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اتحاد و همدلی کارکنان هلال احمر استان اظهار داشت: به همت و همدلی کارکنان پرتلاش و خدوم هلال احمر، هلال احمر استان خدمات قابل قبولی در بخش‌های مختلف داشته است.

وی از پرداخت 6.3 میلیارد تومان کمک درمانی به بیماران صعب‌العلاج و 2.5 میلیارد تومان تسهیلات با سود 4 درصد به بیماران سرطانی توسط جمعیت هلال احمر استان بوشهر خبر داد.

مدیرعامل هلال احمر استان بوشهر از صدور مجوز تأسیس داروخانه هلال احمر در استان خبر داد و تصریح کرد: با پیگیری و حمایت مدیران ارشد استان، مجوز داروخانه هلال احمر برای تأمین داروهای مورد نیاز صادر شد.

darookhane1

وی اضافه کرد : تا راه‌اندازی داروخانه یاد شده، با صدور مجوز لازم، آمادگی ایجاد پیک دارویی در استان برای تهیه و توزیع دارو بین نیازمندان در مناطق مختلف به ویژه مناطق صعب‌العبور وجود دارد.

ایزدپناه راه‌اندازی کلینیک دندانپزشکی در مرکز استان را خدمات درمانی هلال احمر استان دانست و تصریح کرد: در این راستا مرکز جامع توانبخشی خدمات فیزیوتراپی با امکانات لازم راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به برگزاری 630 دوره آموزشی افزود: با همکاری خیرین در شهرستان گناوه و جم 2 پایگاه امدادی جاده‌ای از محل کمک خیرین و اعتبارات هلال احمر احداث شده است.

مدیرعامل هلال احمر استان بوشهر خاطر نشان کرد: استفاده از ایده‌های نو و فناوری جدید از اولویت‌های هلال احمر استان بوده و نصب GPS روی خودروها و تأمین بیسیم دیجیتال بخشی از اقدامات است.

ایزدپناه بیان کرد: با وجود انجام مأموریت‌های ذاتی و عملیات‌های جستجو و نجات و امداد، از فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی و مذهبی غافل نبودیم و رویکرد مردم محوری و آشنا کردن مردم با مأموریت‌های هلال احمر هم در دستور کار قرار دارد.

بهره‌مندی از ظرفیت هلال احمر برای تقویت هویت ملی و دینی نسل جوان

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری هم در این دیدار با اشاره ضرورت روحیه جهادی در خدمت به نظام اظهار داشت: هلال احمر از زمان تشکیل تاکنون همواره نهادی خدمتگزار به مردم بوده است.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: حضور در صحنه‌های سخت، دشوار و حفظ جان و کرامت انسان‌ها از وظایف مهم هلال احمر بوده و این مجموعه نشان داده در خدمت به انسان‌ها، ملیت، قومیت و نژاد تأثیری در انجام وظایف آنها نداشته است.

وی با اشاره به وقف در عرصه خدمات‌رسانی افزود: هلال احمر همواره به فکر و همراه مردم بوده و از سیره ائمه و اهل بیت علیه‌السلام که همان وقف خود برای خدمت به مردم است پیروی می‌کند.

حسینی بوشهری با بیان اینکه اهل بیت (ع) با همه منزلت و جایگاهی که داشتند با خشوع و خضوع به کمک مردم می‌شتافتند، گفت: مجموعه هلال احمر نیز خود را وقف خدمت به مردم و جامعه کرده و حفظ آبرو نیازمندان که از نشانه‌های مهم فرهنگ دینی ما هم هست در دستور کار قرار داده است.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری جمعیت هلال احمر را خدمتگزار مردم دانست و افزود: ظرفیت موجود در هلال احمر برای جذب نسل جوان به کانون عاطفه، مهر و محبت بسیار مهم و تاثیرگذار است و در زمانی که دشمنان به دنبال این هستند که هویت ملی نسل جوانان را بگیرند، می‌توان از ظرفیت هلال احمر برای تقویت هویت فرهنگی، ملی و دینی نسل جوان سرمایه گذاری کرد

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group