جمعه 21 ارديبهشت 1403 | Friday 10 May 2024

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از به پایداری رسیدن آب 6 روستا در شهرستان‌های بوشهر و تنگستان خبر داد.

به گزارش دیارجنوب به نقل از خبرگزاری فارس استان بوشهر، مجید آقازاده حبشی معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور شامگاه گذشته در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس مطالبات مردم، تکمیل طرح‌های آبرسانی در شهر‌ها و روستا‌های استان بوشهر در اولویت قرار گرفته است.

وی یکی از مأموریت‌های مهم شرکت مهندسی آب و فاضلاب را تأمین آب آشامیدنی در شهر و روستا دانست و گفت: در این راستا طرح‌های آبرسانی به شهر‌ها و روستا‌های مختلف استان بوشهر شتاب داده شده و در بازدید میدانی از شهرستان دشتستان بر اساس درخواست نماینده مردم دشتستان در مجلس، نیاز‌های این منطقه مورد بررسی قرار گرفته است.

این مقام مسؤول ادامه داد: بر این اساس آب آشامیدنی شش روستای شهرستان تنگستان و بوشهر با جمعیت نزدیک ۱۵ هزار نفر به پایداری رسیده و رضایت‌مندی حداکثری مردم این مناطق را به‌دنبال داشته است.

aab masrafi

آقازاده حبشی عنوان کرد: اکنون در شهرستان دشتستان ۶.۵ کیلومتر خط انتقال آب در حال اجرا است که با اتمام آن آب شرب ۱۵ روستا با بهره‌مندی از خط آبرسانی کازرون به پایداری کامل می‌رسد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بر برطرف شدن تنش آبی در روستا‌ها تأکید کرد و توضیح داد: با توجه به توسعه طرح‌های آبرسانی روستا‌های تحت پوشش آبرسانی از ۱۲ درصد اوایل انقلاب اسلامی اکنون به ۸۵ درصد رسیده است.

وی از اجرای طرح‌های آبرسانی به ۱۰ هزار روستا با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی علیه‌السلام در قالب جهاد آبرسانی خبر داد و گفت: تا آخر شهریور ماه امسال نیز عملیات آبرسانی به ۱۰ هزار روستای دیگر آغاز می‌شود و این طرح‌ها به موافقتنامه یاد شده با قرارگاه اضافه می‌شود.

این مقام مسؤول اضافه کرد: در تلاش هستیم در برنامه هفتم توسعه و در دولت سیزدهم همه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار دارای شبکه آبرسانی و آب آشامیدنی سالم باشند و تنش کمی و کیفی آن‌ها رفع شود.

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group