پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 | Thursday 2 May 2024

مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر از آغاز اجرا طرح الگوی کشت در سطح ۴۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان خبر داد و گفت: در اجرای این طرح ضمن افزایش بهره‌وری و تولید محصولات، مصرف آب مدیریت می‌شود.

به گزارش دیارجنوب، نوذر منفرد روز شنبه ضمن تبریک سالروز تشکیل جهاد سازندگی و گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی از تجلیل جهادگران استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: از پیشکسوتان جبهه و جنگ، فرماندهان، خانواده‌های معظم شهدا و جهادگران در آغاز هفته جهاد کشاورزی تجلیل شد.
وی با اشاره به ظرفیت‌های حوزه تولیدی و کشاورزی استان بوشهر تصریح کرد: سالانه ضمن تولید 15 درصد خرما کشور سال 1401 بیش از 63 درصد میگو پرورشی کشور در استان بوشهر تولید شد.

olgoo kesht
مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر از تولید 700 هزار تن گوجه‌فرنگی خارج از فصل در استان خبر داد و بیان کرد: در زمینه الگوی کشت از سال گذشته این آغاز شده و امسال در سطح 40 هزار هکتار طرح الگوی کشت ادامه می‌یابد.
وی اضافه کرد: در اجرا طرح الگوی کشت ضمن افزایش بهره‌وری و تولید محصولات، مصرف آب مدیریت و با روش‌های نوین اجرا می‌شود.
منفرد از افزایش تولید گندم در استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: تولید و برداشت گندم امسال به 150 هزار تن رسید که نسبت به سال قبل افزایش بیش از 5 برابری داشته است.
وی با بیان اینکه استان بوشهر در تأمین گندم مصرفی با تولید 150 هزار تن خودکفا شد گفت: در زمینه گوشت مرغ بیش از نیاز استان بوشهر تولید می‌شود.
مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر توانمندی استان در بخش‌های مختلف تولید، فرآوری محصولات همچون خرما، میگو و پرورش ماهی در قفس را مهم دانست و بیان کرد: در هفته جهاد کشاورزی طرح‌های مختلفی در بخش‌های تولیدی، فرآوری، اشتغال‌زایی، سرمایه‌گذاری و بهره‌وری در استان بوشهر افتتاح می‌شود./ تسنیم

استان بوشهر

Template Design:Dima Group