جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

مدیر روابط عمومی و بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به نقش های نوین روابط عمومی در سیاست گذاری سازمان اشاره کرد و گفت: به کارگیری نیروهای متخصص و توانمند در روابط عمومی ها یکی از اصلی ترین نیازهای این حوزه است.

ندا قاسمیان پور-به گزارش دیارجنوب، سید مجید حسینی در گفتگویی ویژه به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی اظهار داشت: روابط عمومی پل ارتباطی بین مردم، مدیران و کارکنان یک سازمان است و باید این ارتباط سه سویه به درستی برقرار شود.
وی عدم موفقیت روابط عمومی ها را در نادیده گرفتن این ارتباط سه سویه عنوان کرد و گفت: امروزه روابط عمومی باید با بکارگیری شیوه های نوین در سیاستگذاری سازمان سهیم باشد و علاوه بر مدیریت کنترل در ارتباطات بین دستگاه اجرایی، رسانه و مردم بتواند مهندسی ارتباطات در سازمان خود را به درستی انجام دهد.
حسینی با بیان اینکه روابط عمومی موفق دارای دایره ارتباطات قوی است، افزود: روابط عمومی باید انتقاد پذیر، خلاق، سرزنده، با نشاط و فعال باشد و در همه امور با تیم کاری خود مشورت کند.

hoseini majid
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر "اخلاق مداری" را از دیگر ویژگی های یک روابط عمومی موفق عنوان کرد و گفت: روابط عمومی با ریسک پذیری در تصمیمات، یادگیری مداوم، صبر و حوصله، وفاداری به سازمان، قدرت حل مشکلات، احساس مسئولیت و اعتماد بنفس در تصمیمات می تواند در حیطه کاری خود موفق باشد.
وی به جایگاه مهم روابط عمومی در کمک به تصمیم گیری های مدیریتی و برنامه استراتژیک یک سازمان اشاره کرد و گفت: روابط عمومی به کمک فعالیت های ویژه و خاص علمی خود و با استفاده از تکنولوژی و دنیای مدرن الکترونیک می تواند به سازمان کمک کند.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر یکی از چالش های اصلی روابط عمومی ها را استفاده از افراد غیر متخصص عنوان کرد و به خبرنگار دیارجنوب گفت: انتخاب افراد غیرشایسته بعنوان روابط عمومی در بعضی مواقع با واسطه و سفارش یا با رویکردی جناح سیاسی و فردی صورت می گیرید.
وی عدم آشنایی مدیران با توان و عملکرد روابط عمومی ها را دیگر مشکلات این حوزه دانست و گفت: برخی مدیران از این حوزه آگاهی کافی نداشته و وظیفه روابط عمومی را تبلیغات، چسباندن بنر و صدور پیام تبریک و تسلیت می دانند.
حسینی یکی دیگر از چالش ها و مشکلات روابط عمومی ها را نداشتن مکان مناسب و تجهیزات بروز و کافی عنوان کرد و افزود: اختصاص تجهیزات و سیستم های بروز در روند فعالیت و موفقیت روابط عمومی بسیار موثر است و برای تولید محتوا باید سیستم های قدرتمند داشت.
وی اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: در بیشتر سازمان ها روابط عمومی بصورت ارتش یک نفره است و همه مسئولیت ها شامل ایده پردازی، برنامه ریزی، تولید محتوا، خبر و دیگر موارد را یک نفر به تنهایی باید انجام دهد درصورتی که روابط عمومی نیاز به یک تیم دارد.
حسینی بکارگیری نیروی متخصص در مجموعه روابط عمومی را یکی از مهم ترین انتظارات از مسئولین سازمان ها عنوان کرد و گفت: تا زمانیکه نیروی کاربلد و حرفه ای به کار گرفته نشود هیچگونه پلان و برنامه ای برای توسعه سازمان وجود نخواهد داشت.

hoseini m bu
وی با بیان اینکه انتظارات روابط عمومی و مدیر سازمان باید متقابل باشد، افزود: توجه بیشتر مدیران به روابط عمومی ها موجب موفقیت و معرفی بیشتر سازمان ها می شود.
حسینی درخصوص ارتقاء و پیشرفت روابط عمومی ها به خبرنگار دیارجنوب گفت: آموزش و بروز بودن مدیران و کارشناسان روابط عمومی همگام با تکنولوژی و جامعه پیرامون، آموزش به مدیران سازمان در خصوص آشنایی با کار روابط عمومی و اشنایی صحیح با محیط درون و برون سازمان می تواند موجب ارتقا روابط عمومی شود.
وی با اشاره به دیگر عوامل اثر گذار در ارتقاء و پیشرفت روابط عمومی بیان کرد: استفاده از همکاران کاربلد، حرفه ای، بروز و داشتن حس تحمل پذیری و انتقاد از خود، میتواند عامل پیشرفت روابط عمومی باشد.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه فعالیت بعنوان روابط عمومی فراتر از وظیفه اداری است، افزود: مدیران و کارشناسان روابط عمومی در تمام شبانه روز، روز های تعطیل، ایام عید و روز هایی که همه در کنار خانواده در حال استراحت و یا سفر هستند باید در محل کار یا در حال پوشش برنامه باشند.
وی در پایان فرا رسیدن 27 اردیبهشت ماه "روز روابط عمومی" را به همه همکاران پرتلاش و خستگی ناپذیر در عرصه روابط عمومی که این حرفه را نه بعنوان یک شغل بلکه بعنوان یک شوق پذیرفته اند تبریک گفت.

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group