پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 | Thursday 2 May 2024

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از افزایش سرعت باد در استان بوشهر خبر داد و گفت: طی روزهای آینده خلیج فارس متلاطم خواهد بود.

به گزارش دیارجنوب، فرج‌الله شکوهی‌پور روز یکشنبه اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که طی روزهای دوشنبه تا چهارشنبه در برخی نقاط استان در برخی از ساعات با افزایش سرعت وزش بادهای غالباً جنوبی بر روی دریا، خلیج فارس متلاطم است.
وی اضافه کرد: همچنین پیش‌بینی می‌شود در این مدت رطوبت و شرجی هوا در سطح استان به طور نسبی افزایش می‌یابد و غبار محلی، گاهی وزش باد و در برخی نقاط مه صبحگاهی و افزایش ابر از پدیده‌های غالب در استان خواهد بود.

bad darya
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی دریایی بیان کرد: از دوشنبه تا چهارشنبه برای استان وزش باد نسبتاً شدید تا شدید جنوبی، افزایش ارتفاع موج، احتمال نفوذ گرد و خاک فرامنطقه‌ای پیش بینی می‌شود.
وی از اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی خبر داد و با اشاره به خطر غرق شدن شناورها به ویژه شناورهای سبک و نیمه سنگین نسبت به خطر خسارت به تأسیسات ساحلی و فراساحلی و غرق شدن شناگران هشدار داد.
وی با تاکید بر لزوم خودداری از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی در سواحل و فراساحل استان بوشهر، بر اتخاذ تمهیدات لازم برای پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی تاکید کرد./ مهر

استان بوشهر

Template Design:Dima Group