پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 | Thursday 2 May 2024

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر از صدور اسناد مالکیت برای ۹۷ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان خبر داد و گفت: تاکنون یک‌میلیون و ۶۴۵ هزار هکتار اراضی منابع طبیعی استان بوشهر سنددار شده‌اند.

به گزارش دیارجنوب، محمدرضا بزرگمهر صبح امروز در جلسه قرارگاه حد نگاری سردار شهید سلیمانی شهرستان دیر با اشاره به ثبات‌سازی اراضی بر اساس طرح حد نگار اظهار داشت: مستندسازی و اجرای کامل قانون کاداستر بر اساس منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های برنامه هفتم توسعه جزو وظایف قانونی دستگاه‌ها است و دنبال می‌شود.
وی با تأکید اینکه اجرای کامل طرح کاداستر تنها راه بستن روزنه‌ها و سرچشمه‌های فساد و زمین‌خواری در بخش اراضی و املاک است ادامه داد: امیدواریم دستگاه‌ها دولتی در اجرای قانون حد نگاری با تعویض اسناد دفترچه‌ای و دریافت اسناد کاداستری، به اجرای کامل این طرح کمک کنند.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر اهمیت سنددار شدن اراضی را برشمرد و بیان کرد: تهیه نقشه حد نگاری و کاداستر ضمن تهیه صدور اسناد مالکیت اراضی شهری، روستایی، ملی و منابع طبیعی زمینه بهره‌مندی مردم از تسهیلات مختلف فراهم کرده است.

sanad malekiyat
بزرگمهر از صدور اسناد مالکیت اراضی مسکونی و کشاورزی خبر داد و خاطرنشان کرد: تاکنون یک میلیون و 645 هزار هکتار اراضی منابع طبیعی و 97 هزار هکتار اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده‌اند.
وی اجرای طرح کاداستر را مهم دانست و گفت: تمامی دستگاه‌های دولتی باید نسبت به سند‌های مالکیت خود با استفاده از طرح کاداستر و تک برگ کردن آن‌ها اقدام کنند.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر با بیان اینکه با اجرای طرح کاداستر حدود املاک مشخص و از تجاوز و تعرض افراد سودجو نسبت به حقوق بیت‌المال جلوگیری می‌شود.
طرح حد نگاری اراضی کشاورزی را یکی از موارد مهم در سند تحول قضایی
رئیس دادگستری شهرستان دیر نیز طرح حد نگاری اراضی کشاورزی را یکی از موارد مورد تأکید در سند تحول قضایی دانست و ادامه داد: این مهم در سال‌های قبل با تاخیر انجام می‌شد، اما با درایت رئیس کل دادگستری استان بوشهر در شهرستان‌ها قاضی ویژه حد نگار انتخاب و معرفی شده است.
نوشادی افزود: با افزایش پیگیری‌ها، نظارت و رصد مستمر و برگزاری جلسات متعدد در کمیسیون رفع تداخل و جلسات مرتبط، جهش قابل توجهی را در این زمینه شاهد هستیم.
طرح کاداستر بیانگر تجلی اراده جدی نظام جمهوری اسلامی در اجرای قانون و تثبیت کننده مالکیت
فرماندار دیر هم بیان کرد: اجرای طرح کاداستر بیانگر تجلی اراده جدی نظام جمهوری اسلامی در اجرای قانون و تثبیت کننده مالکیت افراد و اموال بیت‌المال در حوزه اراضی است.
یونس باربرز افزود: در این جلسه مقرر شد تا بخشداران ، دهیاری‌ها و خصوصاً رسانه ملی و فضای مجازی، کشاورزان را به اخذ سند تک‌برگی برای اراضی خود ترغیب و در زمینه اطلاع‌رسانی موضوع به عموم مردم اقدام کنند.
فرماندار شهرستان دیر همچنین با تأکید بر تلاش دستگاه‌ها برای دریافت اسناد مالکیت اراضی و املاک زیرمجموعه خود و ارتقای وضعیت فعلی و بهبود فعالیت‌ها، همکاری جدی دستگاه‌های مرتبط به زمین و املاک با اداره ثبت اسناد، تشکیل مستمر جلسات برای بررسی روند پیشرفت اجرای کاداستر در سطح شهرستان را خواستار شد./ تسنیم

استان بوشهر

Template Design:Dima Group