پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 | Thursday 2 May 2024

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر با اشاره به ساخت بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان بوشهر در انعقاد تفاهم‌نامه با بنیاد مستضعفان و سازمان برنامه و بودجه گفت: این واحدها ویژه محرومان با پیشرفت ۹۸ درصدی در آستانه واگذاری به جامعه هدف است.

به گزارش دیارجنوب، علیرضا مقدم روز جمعه در گفتگویی با اشاره به پرداخت تسهیلات طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی اظهار داشت: در سال گذشته سهمیه استان بوشهر در طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی 2 هزار و 582 واحد تعیین شد که 2 هزار 331 نفر برای دریافت وام به بانک‌ها معرفی و یک‌هزار و 647 نفر موفق به انعقاد قرارداد شدند.
وی پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها را به‌صورت متوسط 38 درصد اعلام و بیان کرد: در مجموع تاکنون 61 درصد واحدهای مسکونی روستایی استان بوشهر مقاوم‌سازی شده‌اند که از متوسط کشوری 10 درصد بالاتر است.
مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر با اشاره به تسریع در روند بهسازی مسکن روستایی خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای کم جمعیت استان بوشهر تا سال 1405 به 80 درصد خواهد رسید.

maskan b
مقدم با اشاره به احداث مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد در انعقاد تفاهم‌نامه با این نهاد تصریح کرد: بر اساس انعقاد تفاهم‌نامه 200 واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد استان بوشهر آغاز شده که تاکنون برای ساخت 174 واحد آن پرونده تشکیل شده و 141 نفر برای دریافت وام به بانک معرفی شده است.
وی پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها را در مجموع 42 درصد دانست و با اشاره به ساخت واحدهای مسکونی ویژه نیازمندان در تفاهم‌نامه مشترک بنیاد مسکن با بنیاد مستضعفان گفت: در این راستا از 20 هزار واحد مسکونی در سراسر کشور سهم استان بوشهر 565 واحد است که پیشرفت فیزیکی 72 درصدی دارد.
مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر به تفاهم‌نامه مشترک بنیاد مسکن با کمیته امداد و بنیاد مستضعفان برای احداث 10 هزار واحد مسکونی در کشور پرداخت و ادامه داد: سهم استان بوشهر از این میزان، ساخت 400 واحد مسکونی است که تاکنون 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مقدم تأمین مسکن محرومین در تفاهم‌نامه مشترک بنیاد مسکن با سازمان برنامه و بودجه را یکی دیگر از طرح‌ها دانست و خاطر نشان کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه ساخت یک‌هزار و 507 واحد مسکونی ویژه محرومان در نقاط مختلف استان بوشهر آغاز شده که پیشرفت فیزیکی آنها افزون بر 98 درصد و در آستانه تکمیل و واگذاری به جامعه هدف است.
وی از ساخت 3 هزار واحد مسکونی در قالب طرح جهش تولید مسکن در شهرهای کم جمعیت خبر داد و بیان کرد: این واحدهای مسکونی در مراحل مختلف ساخت قرار دارند، که به‌صورت میانگین 23 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر با اشاره به تحویل 2 هزار و 221 واحد مسکونی در سفر دوم رئیس جمهور و هیئت دولت به استان بوشهر در اسفند ماه سال قبل خاطر نشان کرد: در این سفر عملیات اجرایی ساخت 4 هزار و 700 واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در استان آغاز شد./ تسنیم

استان بوشهر

Template Design:Dima Group