پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 | Thursday 16 May 2024

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: به منظور حفظ ذخایر مولد ماهی مرکب و بازسازی ذخایر آنها در خلیج فارس، صید این نوع ماهی در آب‌های استان بوشهر ممنوع است.

به گزارش دیارجنوب، عقیل امینی یکی از ظرفیت‌های مهم استان را صید آبزیان در خلیج‌ فارس دانست و اظهار داشت: در استان بوشهر حدود 10 هزار نفر با استفاده از قایق و لنج در صید انواع آبزیان مشارکت دارند.
وی با بیان اینکه صید ماهی مرکب از اسفندماه سال گذشته آغاز شد، گفت: بر اساس بررسی‌های میدانی که از سوی کارشناسان بخش بیولوژی و ارزیابی ذخایر پژوهشکده میگو کشور انجام شد و به منظور حفظ ذخایر مولد ماهی مرکب و بازسازی ذخایر آنها برای سال‌های آینده، صید ماهی مرکب در آب‌های استان بوشهر ممنوع اعلام شده است.

mahi morakab
مدیرکل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه آب‌های ساحلی خلیج‌ فارس محدوده بنادر دیر و گناوه از مناطق مهم تخم‌ریزی و صید ماهی مرکب است افزود: ماهی مرکب معمولاً در اسکله‌های جفره و جلالی بندر بوشهر، بنادر ریگ، گناوه، جزیره شمالی، دیلم، دیر و بردخون تخلیه می‌شود.
امینی با بیان اینکه ماهی مرکب جنبه صادراتی دارد گفت: هر ساله صید ماهی مرکب در استان بوشهر تا اوایل اردیبهشت ادامه دارد./ تسنیم

استان بوشهر

Template Design:Dima Group