پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 | Thursday 16 May 2024

مدیرکل راهداری و جاده‌ای استان بوشهر از افزایش ارتقا ایمنی جاده‌های استان خبر داد و گفت: برای ایمن‌سازی ۱۰ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های استان بوشهر ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده است.

به گزارش دیارجنوب، عبدالکریم اخترشناس از ارتقا ایمنی راه‌های مواصلاتی در استان خبر داد و اظهار داشت: استان بوشهر دارای بیش از 4 هزار کیلومتر راه مواصلاتی اصلی جاده‌ای، بزرگراه و روستایی است که برای ارتقا ایمنی این محورها اقدامات مهمی در دستور کار قرار گرفته است.
وی از رفع نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای خبر داد و بیان کرد: ایمن‌سازی 10 نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های استان بوشهر در دستور کار قرار گرفته است که اعتبار اولیه طرح‌های یاد شده 130 میلیارد تومان است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر با اشاره به فعال بودن دو پروژه مهم درباره ایمن سازی محورهای استان از محل مصوبات سفر دولت سیزدهم تصریح کرد: برای ایمن‌سازی این محورها 73 میلیارد تومان مصوب شده است.
اخترشناس دیگر پروژه شاخص در زمینه ایمن سازی راه‌های استان را مربوط به محور بوشهر- دیر دانست و گفت: 57 میلیارد تومان برای این طرح تصویب شده که شاخص ایمن سازی محورهای استان را به شکل موثر ارتقا می‌بخشد.

rahdari etebarr
وی ادامه داد: برای ایمن‌سازی جاده‌ای سال قبل 83 هزار تن آسفالت برای لکه‌گیری و روکش آسفالت محورهای مواصلاتی استان به‌صورت امانی و پیمانی مصرف شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر از ساخت پل عابر پیاده در جاده‌ها خبر داد و بیان کرد: به منظور ارتقا ایمنی عبور و مرور عابران پیاده 2 دستگاه پل در محورهای استان در حال احداث یا جانمایی شده است.
اخترشناس از ساخت پل عابر پیاده در محور بزرگراه بوشهر- برازجان برای تردد دانشجویان دانشکده فنی امام خامنه‌ای بوشهر خبر داد و خاطر نشان کرد: این پل با برآورد 3.8 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی اجرایی شده و تا اواسط خرداد ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی ساخت پل عابر پیاده در محور روستایی طلحه به شاه پسر مرد در بخش ارم دشتستان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: با توجه به تردد بالای خودروها، دانش‌آموزان و روستاییان در این مسیر، به منظور کاهش حوادث و تصادفات و جلوگیری از مرگ و میر عابران پیاده، پیگیر جذب اعتبار و آغاز ساخت پل عابر در این محدوده هستیم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر عنوان کرد: در حال حاضر تعداد 14 دستگاه پل عابر پیاده در سطح محورهای ارتباطی بوشهر توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در حال بهره‌برداری است.
اخترشناس از ارتقا ایمنی بیش از 2 هزار موتورسوار خبر داد و خاطرنشان کرد: با اهدا 750 کلاه ایمنی و نصب بیش از شش هزار قطعه بر چسب شبرنگ و برگزاری کارگاه آموزشی برای گروه هدف، ارتقا ایمنی بیش از 2 هزار موتورسوار در محورهای مواصلاتی استان بوشهر فراهم شده است./ تسنیم

استان بوشهر

Template Design:Dima Group