يكشنبه 9 ارديبهشت 1403 | Sunday 28 April 2024

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات بوشهر بیان کرد: با ارتقای سایت تلفن همراه روستای " گاو سفید بزرگ" امکان دسترسی یک روستای دیگر نیز به اینترنت همراه فراهم شد تا شمار روستاهای بهره‌مند از این امکان در استان به ۳۹۹ افزایش یابد.

به گزارش دیارجنوب، علی سملیان روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران از ارتقا سایت همراه روستای گاو سفید بزرگ گناوه از تکنولوژی G۲ به G۴ خبر داد و افزود: با این ارتقا دسترسی ۷۶ خانوار با جمعیت ۲۳۲ نفری این روستا به شبکه ملی اطلاعات بهبود یافت.
وی اضافه کرد: با ایجاد سایت ۴G در این روستا، روستای گاو سفید کوچک این شهرستان نیز با ۲۷ خانوار و جمعیت ۸۷ نفر تحت پوشش ارتباطی قرار گرفت.

internet rosta b
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر با اشاره به اهمیت توسعه و پایداری زیرساخت‌های ارتباطی در روستاها، بیان کرد: این پروژه ارتقا سایت از محل اعتبارات طرح خدمات عمومی اجباری روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و با پیمانکاری شرکت همراه اول طراحی، نصب و راه اندازی شد.
سملیان گفت: سیگنال‌های تلفن همراه و اینترنت سیار در این روستا مورد بررسی قرار گرفت تا با ارتقاء سایت، مشکل اهالی روستای اقماری نیز رفع شود.
وی اظهار کرد: توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات روستایی، می‌تواند سبب توانمندسازی و تاثیرگذاری آگاهانه این قشر از جامعه در توسعه پایدار روستایی و روند توسعه کشور شود.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآور شد: هدف این اداره‌کل در رفع نیازمندی‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات جمعیت روستایی بوشهر، بروزرسانی اطلاعات روستاهای بالای ۲۰ خانوار است.
سملیان گفت: بهبود زیرساخت‌های ارتباطی در روستا منجر به توانمندسازی آنها در ابعاد آموزش، بهداشت، بازاریابی و داد و ستد، درآمد، گردشگری و بهره‌وری می‌شود.
اکنون از ۴۰۵ روستای بالای ۲۰ خانواری استان بوشهر ۳۹۹ روستا به اینترنت همراه دسترسی دارند./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group