پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 | Thursday 2 May 2024

همزمان با گرامیداشت دهه حساب ۱۰۰ امام (ره) سالروز تشکیل بیناد مسکن انقلاب اسلامی ، ۳۰۰ واحد مسکونی مقاوم سازی شده از محل تسهیلات طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در استان بوشهر افتتاح شد.

به گزارش دیارجنوب، سرپرست معاونت بازسازی مسکن روستایی استان بوشهر روز سه شنبه در این آئین در روستای فقیه حسنان شهرستان دشتی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون از ۷۴ هزار واحد مسکونی روستایی در این استان ۴۵هزار و ۲۰۰ واحد مقاوم سازی شده‌ است.
مهدی فخرایی افزود: در زمان حاضر ۶۱ درصد واحدهای مسکونی روستایی این استان با استفاده از تسهیلات بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی مقاوم شده‌اند.

eftetah v maskooni
وی اظهار کرد: میزان مقاوم سازی واحدهای مسکونی در استان بوشهر ۱۰ درصد از میانگین کشوری بالاتر است و تلاش می‌شود در یک برنامه مشخص این آمار در استان به ۱۰۰ درصد برسد.
فخرایی ادامه داد: با برنامه‌ریزی و همت شورای مسکن استان بوشهر تلاش می‌شود در یک برنامه چهارساله با مقاوم سازی سالانه سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی، مقاوم سازی مسکن روستایی در استان بوشهر به ۸۰ درصد برسد.
مدیر بنیاد مسکن شهرستان دشتی گفت: روستای فقیه حسنان یکی از روستاهای هدف گردشگری بخش مرکزی این شهرستان است که ۷۵ درصد واحدهای مسکونی آن بهسازی و مقاوم سازی شده‌اند و از روستاهای پیشرو استان در این بخش است.
رضا کشاورز افزود: همچنین روستای فقیه حسنان از نظر اجرای طرح هادی شامل اجرای پارک، فضای سبز، چمن مصنوعی و آسفالت پیشرو است.
وی اظهار کرد: ۱۰۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی فقیه حسنان دشتی دارای سند هستند./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group