جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

تقاطع غیرهمسطح شهید سردار سلیمانی که در تیرماه سال ۱۳۹۸ در شهر بوشهر آغاز اما با ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی به کما رفته بود با شروع فعالیت دولت سیزدهم و شورای ششم، جانی تازه گرفت تا شامگاه روز شنبه با همکاری استانداری و شهرداری بوشهر بعد از تاخیر چند ساله مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

به گزارش دیارجنوب، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری شامگاه شنبه در آئین افتتاح و بهره‌برداری تقاطع غیرهمسطح شهید سردار سلیمانی بوشهر گفت: مردم این استان دارای تمدن کهن بوده و در طول تاریخ فراز و نشیب‌های زیادی تجربه کرده به همین خاطر هر فرازی که در این شهر صورت گرفته می‌بینید یک انسان با دانش و دلسوز پای کار بوده و پشت هر نشیبی نیز کم‌کارهایی نهفته است.

taghato s boushehr 1
وی اظهار کرد: با این حال در طول انقلاب اسلامی اینقدر کارهای بزرگ انجام شده که باید کارهای ناچیز را نادیده گرفت و از همه دست اندرکاران تشکر کرد.
صفایی بوشهری با بیان اینکه شهر بوشهر مرکز تمدن جنوب ایران بوده است گفت: این شهر دارای یک جغرافیای آماده، فضای آمایشی بسیار متناسب با جغرافیای گردشگری و مدیریت عمرانی کرانه، شهر اتمی ایران و دارای مراکز مهم نظامی، انتظامی، شیلاتی، کشتیرانی و گمرک است.
وی ادامه داد: شهر بوشهر با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد کارهای فوق العاده می‌طلبد که در همین ارتباط با رویکرد جدید دولت و فضای استان به سمت پیشرفت تمدنی، قدم برمی‌داریم.
نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با تاکید براینکه نیاز است برای شهر بوشهر طرح‌های بین‌المللی دیده و طراحی شود، گفت: باید با جذب اعتبارات مناسب شرایطی برای ایجاد پیشرفت‌های شگرف در این شهر پر از قدمت فراهم شود.
صفایی‌بوشهری افزود: خدمت به مردم و مردم‌داری نشان از عقلانیت مدیریتی است و مردم قدردان زحمات مسئولان هستند.
وی تاکید کرد: مسئولان هر مقدار به مردم خدمت کنند در خاطره تاریخ این استان و این شهر می‌ماند.

taghato s boushehr 1
شهردار بوشهر نیز در این آئین گفت: تقاطع غیرهمسطح شهید سردار سلیمانی با همدلی و دفاع مدیران استان، شورای شهر، همراهی و بردباری مردم با وجود همه مشکلات و تنگناها با اقدامی جهادی و انقلابی در شهرداری و شورای شهر مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
حسین حیدری اظهار کرد: در بدو شروع کار شورای ششم، پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی با ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی و در حالی که کارگاه ساخت آن تعطیل و پیمانکار پروژه خلع ید، تحویل گرفته شد که با شروع فعالیت این شورا، پیمانکار پروژه انتخاب و عملیات اجرایی آن ادامه یافت.
وی بیان کرد: تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی با ۹۲ میلیارد تومان اعتبار شامل ۲۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و ۷۰ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات شهرداری اجرا شده است.
حیدری اظهار کرد: امروز دیگر نبش قبر، گلایه و زیر سوال‌بردن فرد یا افرادی در خصوص نحوه اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی لازم نیست و نباید زحمات مسئولان قبل زیرسوال برده شود.
وی با تقدیر از پیمانکاران، استاندار بوشهر، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، فرمانداری، دستگاه‌های آب و برق، مخابرات، گاز و فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: تلاش می‌شود با اجرای پروژه‌های عمران شهری مردم از بهترین شرایط و فضای شهری استفاده کنند.
شهردار بوشهر همچنین از بهره‌برداری گذر سرتل به تنگک در اردیبهشت ماه خبر داد.
وی ادامه داد: قرار بود تقاطع غیرهمسطح شهید سردار سلیمانی به طور کامل مورد بهره‌برداری قرار گیرد اما به دلیل ترافیک بالا تنها تقاطع مورد بهره‌برداری و میدان زیر پل نیز در گام بعدی افتتاح می‌شود.
رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی به وسیله یکی از شرکت‌های توانمند عمرانی کشور اجرایی و مقرر شد این پروژه در مدت یکسال به بهره‌برداری برسد که به دلیل تاخیر در جابجایی و افزایش ارتفاع دکل‌های انتقال شبکه هوایی برق فشارقوی این پروژه حدود پنج ماه تعطیل شد.
وحید نیک‌روش اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام گرفته و تعامل و همکاری شرکت برق منطقه ای فارس و نیروی دریایی ارتش برای جابجایی شبکه های برق مشکل حل شد اما یکی از دلایل تاخیر پروژه انتقال شبکه های برق بود.
وی ادامه داد: شورای شهر بوشهر در راستای سرعت بخشی در عملیات اجرایی این پروژه سال گذشته در ۲ مرحله ۶۰ میلیارد تومان در سال۱۴۰۱ و ۲۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ برای اجرای تقاطع اختصاص داد و ۲۰ میلیارد تومان نیز از اعتبارات تملک دارایی‌های استان به این پروژه تخصصیص یافت.
نیک‌روش یادآور شد: با بهره‌برداری از این پروژه بهبود عبور و مرور و کاهش ترافیک در ورودی شهر بوشهر اتفاق می‌افتد./ ایرنا

 taghato s boushehr 1taghato s boushehr 1taghato s boushehr 1taghato s boushehr 1taghato s boushehr 1taghato s boushehr 1taghato s boushehr 1taghato s boushehr 1taghato s boushehr 1taghato s boushehr 1taghato s boushehr 1taghato s boushehr 1

 

استان بوشهر

Template Design:Dima Group