يكشنبه 9 ارديبهشت 1403 | Sunday 28 April 2024

مدیرکل زندان‌های استان بوشهر گفت: طی یک سال گذشته ۲۴ زندانی محکوم در استان بوشهر با گذشت شاکیان از قصاص نفس رهایی یافتند و آزاد شدند.

به گزارش دیارجنوب، سید محتشم حسینی صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حمایت از خانواده زندانیان یکی از برنامه‌های مهم است، اظهار داشت: کمک به توسعه خدمات اجتماعی و حمایتی به خانواده زندانیان از برنامه‌های مهم است که در این راستا در سال گذشته خدمات به این خانواده‌ها نسبت به سال ماقبل آن افزایش قابل توجهی یافته است.
وی با بیان اینکه سال گذشته هزار و ۲۰۰ نفر از خانواده‌های زندانی تحت پوشش برنامه‌های مالی و معنوی قرار گرفتند، خاطرنشان کرد: پرداخت مستمری ماهانه، توزیع بسته‌های معیشتی، تهیه و توزیع جهیزیه، کمک به برنامه‌های آموزشی مشاوره و کمک هزینه درمان از جمله خدمات اجتماعی و حمایتی به خانواده زندانیان استان بوشهر در سال گذشته است.

azadi ghesas
۹۰۰ زندانی مشمول عفو شدند
مدیرکل زندان‌های استان بوشهر ارائه خدمات به سه هزار و ۹۸ نفر از خانواده زندانی به صورت نقدی و غیرنقدی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: اشتغال زندانیان یکی دیگر از برنامه‌های اداره کل زندان‌های استان بوشهر است که ۲۶۴ نفر از طریق کارآفرینی تحت پوشش قرار گرفتند.
حسینی در ادامه محکومان مشمول عفو مقام معظم رهبری را مورد اشاره قرار داد و گفت: ۹۰۰ زندانی در استان بوشهر در جرایم مختلف مشمول عفو مقام معظم رهبری قرار گرفتند و برخی آزاد و تعدادی هم مشمول تقلیل مجازات شدند.
وی پابند الکترونیکی را از دیگر برنامه‌ها اعلام و بیان کرد: در راستای کاهش جمعیت کیفری در زندان‌های استان سال گذشته ۲۴۰ زندانی مشمول دریافت پابند الکترونیکی شدند و ادامه این مهم امسال در دستور کار قرار دارد.
رهایی محکومان به قصاص
مدیرکل زندان‌های استان بوشهر از رهایی محکومان به قصاص نفس در استان در سال جاری خبر داد و گفت: در این راستا با استفاده از ظرفیت ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر سه محکوم به قصاص نفس در زندان‌های استان بوشهر با بخشش شاکیان از قصاص نفس رهایی یافتند.
حسینی ادامه داد: یکی از محکومان پس از ۲۵ سال حبس با بخشش و رضایت اولیای دم از قصاص نفس رهایی یافت.
وی اضافه کرد: در یک سال گذشته در مجموع ۲۴ زندانی محکوم در استان بوشهر با گذشت شاکیان از قصاص نفس رهایی یافتند و آزاد شدند./ مهر

استان بوشهر

Template Design:Dima Group