پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 | Thursday 2 May 2024

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر گفت: ۵ واحد تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی این استان مجوز دانش‌بنیان خود را از پارک علم و فناوری کسب کردند.

به گزارش دیارجنوب، حسین خزان روز شنبه ۲۶ فروردین ماه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: پارسال ۶ واحد تولیدی با قابلیت دانش‌بنیان شدن در شهرک‌های صنعتی بوشهر شناسایی شدند که تا کنون پنج مورد از آنها موفق به کسب این مجوز را کسب کنند.
وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی دانش‌بنیان از حمایت‌ها و خدمات ویژه شرکت شهرک‌های صنعتی برخوردار می‌شوند، عنوان کرد: در زمان حاضر ۶ واحد تولیدی دانش‌بنیان در شهرک‌های استان بوشهر مستقر هستند که در زمینه‌های سخت‌افزارهای رایانه‌ای، برق قدرت الکترونیک، فناوری زیستی، مواد و تجهیزات پیشرفته ساخت و تولید آزمایشگاهی فعالیت می‌کنند.
معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر گفت: امسال حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی حوزه صنعت در دستور کار این شرکت قرار دارد.
وی ادامه داد: پارسال شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر با پرداخت بخشی از هزینه حضور و نقل و انتقال از ۱۲۱ واحد تولیدی برای شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی حمایت کرد که تا کنون بی‌سابقه بوده است.

shahrak sanati b
بازگشت به کار ۲۲۲ بوشهری با نهضت احیای واحدهای راکد
خزان اعلام کرد: پارسال ۲۲ واحد صنعتی راکد استان بوشهر در داخل و خارج از شهرک‌های صنعتی به چرخه تولید برگشتند که پنج مورد بیش از تعهد این استان برای سال ۱۴۰۱ بوده است.
وی افزود: با احیای این واحدهای راکد ۲۲۲ نفر نیروی انسانی اشتغال خود را از سرگرفتند.
معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر یادآور شد: در زمان حاضر ۶۷ واحد تولیدی راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان بوشهر وجود دارد و این شرکت متعهد به احیای فعالیت ۱۷ واحد در سال جاری است.
خزان تصریح‌ کرد: ارائه مشکلات واحدهای راکد به کارگروه‌ تسهیل و رفع موانع تولید و حل آن به کمک دستگاه‌های اجرایی، ارائه خدمات مشاوره‌ای، تامین سرمایه در گردش، همکاری بانک‌ها و اجاره واحدها به سرمایه‌گذار جدید از مواردی است که به احیای این واحدهای صنعتی کمک کرده است.
تداوم توسعه خوشه‌ای محصولات اولویت‌دار بوشهر
معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر گفت: پس از راه‌اندازی خوشه‌های خرما و فرآوری آبزیان، خوشه‌ آبزی‌پروری این استان نیز در سال گذشته پیاده سازی شد.
خزان افزود: خوشه آبزی‌پروری استان بوشهر سه هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال دارد و ۳۹۳ مزرعه با سطح زیر کشت ۶ هزار و ۱۰۰ هکتار، ۱۲ سایت پرورش میگو و ۲۲ مرکز تکثیر میگو پرورشی را در بر می‌گیرد.
وی اضافه کرد: براساس پیش‌بینی‌ها امسال نزدیک به سه هزار تن ماهی در قفس و ۳۵ هزار تن میگو پرورشی در استان بوشهر تولید می‌شود.
خزان اظهار کرد: با انجام مطالعات شناختی خوشه آبزی‌پروری استان بوشهر، نقاط ضعف و قوت، استراتژی و چشم اندازهای توسعه این بخش اقتصادی مشخص شد و اکنون هشت ماه از پیاده‌سازی آن می‌گذرد.
وی از اجرایی شدن چهارمین خوشه محصولات گلخانه‌ای با محوریت شهرستان دیر در سال جاری خبر داد و گفت: امکان‌سنجی توسعه خوشه‌ای این محصولات نیز انجام شده است.
معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر با بیان اینکه توسعه خوشه‌ای ۱۳ گروه محصولات اولویت‌دار این استان امکان‌سنجی شده، یادآور شد: پیش از این خوشه فرآوری آبزیان بوشهر به عنوان خوشه نمونه کشوری برگزیده شده است.
وی راه‌اندازی خوشه خرمای استان بوشهر از سال ۹۱ را موفق ارزیابی کرد و افزود: با این اقدام تنوع محصولات این حوزه و رونق صادرات آن افزایش یافت.
خزان تصریح کرد: معاونت صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی بخش نرم‌افزاری و حمایتی از صنایع را با هدف تسریع در بهره‌برداری و توسعه بازار و حل مشکلات و موانع هنگام تولید به عهده دارد و در این راستا در قالب ۶۹ زیربرنامه خدمات نرم افزاری و مشاوره‌ای خود را ارائه می‌کند.

 /

استان بوشهر

Template Design:Dima Group