شنبه 22 ارديبهشت 1403 | Saturday 11 May 2024

کارشناس اداره کل هواشناسی بوشهر از ورود سامانه بارشی جدید به استان خبر داد.

به گزارش دیارجنوب، طلیعه محمدی روز دوشنبه اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از فردا با ورود سامانه بارشی به غرب و جنوب غرب کشور، ناپایداری‌های جوی و دریایی در استان افزایش می‌یابد.
وی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود طی روزهای سه شنبه تا پایان هفته به سبب وزش باد نسبتاً شدید تا شدید خلیج فارس به تناوب مواج و متلاطم باشد.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: همچنین از اواخر روز چهارشنبه تا بامداد جمعه در سطح استان بارش باران گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

baran tagarg
وی افزود: آسمان استان بوشهر طی ساعات آینده صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و افزایش ابر و فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.
ارتفاع موج به ۳ متر می‌رسد
محمدی بیان کرد: جهت وزش باد غالباً جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی ۳۸ کیلومتر در ساعت و از ظهر فردا در قسمت‌های شمالی و مرکزی تا ۴۲ کیلومتر در ساعت خواهد بود.
وی افزود: طی این مدت ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتی متر از ظهر فردا در مناطق شمالی و مرکزی ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر از صدور هشدار دریایی سطح نارنجی خبر داد و گفت: با توجه به افزایش ناپایداری‌های جوی، پیش بینی می‌شود سرعت وزش باد روی خلیج فارس از بعد از ظهر روز چهارشنبه تشدید شود و تا روز یکشنبه ادامه یابد.
وی از وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و گاهی بسیار شدید با سرعت گاهی بیش از ۷۰ کیلومتر در ساعت خبر داد و اظهار داشت: افزایش ارتفاع موج به ۱۵۰ تا ۳۰۰ سانتیمتر و گاهی بیش از ۳۰۰ سانتیمتر دور از انتظار نیست.
اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی
محمدی از اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس خبر داد و افزود: این وضعیت ممکن است موجب خسارت به تأسیسات و سازه‌های دریایی و ساحلی و سازه‌های سبک و پیش‌ساخته در مناطق ساحلی شود.
وی با اشاره به خطر غرق‌شدن شناورها سبک و نیمه‌سنگین، پاره‌شدن تورهای صیادی، خطر غرق شدن شناگران و احتمال شکستن درختان در مناطق ساحلی خواستار لغو همه ترددهای دریایی و صیادی شناورهای سبک و نیمه‌سنگین شد.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر با تاکید بر اعمال محدودیت در فعالیت‌های دریایی و ساحلی، اضافه کرد: اجتناب از برپایی کمپ، اجتناب از برگزاری فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی و برنامه‌های فضای باز در مناطق ساحلی ضروری است./ مهر

استان بوشهر

Template Design:Dima Group