چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403 | Wednesday 1 May 2024

کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش دیارجنوب، کبری رفیعی در این ارتباط اظهار کرد: امروز برای مناطقی از آذربایجان‌های غربی و شرقی، ارتفاعات البرز، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ارتفاعات و دامنه‌های مناطق جنوبی کرمان و شمال هرمزگان بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.
وی ضمن اشاره به اینکه بعد از ظهر فردا در استان‌های آذربایجان‌های شرقی و غربی، بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی را شاهد هستیم، ادامه داد: روز سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی جدید از سمت غرب به کشور ابتدا بارش‌ها در مناطق غربی آغاز می‌شود و روز چهارشنبه بارش‌ها در نوار غربی کشور تقویت می‌شود.
این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه در مناطق مستعد بارش تگرگ را انتظار داریم، افزود: طی روز پنجشنبه علاوه بر نوار غربی و سواحل غربی دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش رخ می‌دهد و در ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و بخش‌هایی از مرکز کشور در استان‌های بوشهر و غرب استان فارس بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

baran tagarg
رفیعی با اشاره به اینکه امروز در بخش‌هایی از شمال غرب و شمال شرق، مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل دریای خزر با وزش باد شدید مواجه هستیم که در مناطق مستعد گرد و خاک را به همراه دارد، اظهار کرد: این شرایط را طی روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه در نیمه شرقی کشور و در بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز شاهد هستیم.
وی از کاهش ۸ تا ۱۲ درجه‌ای دمای امروز هوا در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل خبر داد و گفت: این مناطق از روز دوشنبه تا پنجشنبه روند افزایشی دما را تجربه می‌کنند.
این کارشناس سازمان هواشناسی ضمن بیان اینکه آب‌های دریای خزر امروز مواج و متلاطم می‌شود، در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران توضیح داد: آسمان تهران امروز نیمه ابری همراه با وزش باد است و در برخی ساعات وزش باد شدید شده و موجب خیزش گرد و خاک در مناطق جنوبی تهران می‌شود. بیشینه دمای امروز پایتخت ۲۴ درجه بالای صفر می‌شود و کمینه دما هم ۱۴ درجه بالای صفر رسید.
رفیعی سردترین نقطه در کشور را دشت نمدان در استان فارس با دمای منفی ۳ درجه و دیزین بالا و بلداجی با دمای منفی ۲ درجه و شهر هامون با دمای ۳۷ درجه و شهر‌های زهک و زابل در استان سیستان و بلوچستان و برازجان در استان بوشهر با بیشینه دمای ۳۶ درجه گرم‌ترین نقاط کشور اعلام کرد./ ایلنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group