پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403 | Thursday 9 May 2024

فرمانده پلیس راه استان بوشهر با اشاره به افزایش ۴۸ درصدی تصادفات در جاده‌های استان از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین در طرح نوروزی گفت: در این مدت ۶۴۳ تصادف در محورهای مواصلاتی استان بوشهر ثبت و رسیدگی شد.

به گزارش دیارجنوب، سرهنگ صادق مزارعی روز پنجشنبه با اشاره به طرح نوروزی پلیس راه از 25 اسفند تا 15 فروردین اظهار داشت: در این طرح گشت‌های پلیس راه استان بوشهر به‌صورت محسوس و نامحسوس شبانه‌روزی برای جلوگیری از تصادفات و ارتقا ایمنی تردد خودروها در جاده‌های استان فعالیت کردند.
رئیس پلیس راه استان بوشهر تعداد تصادفات جاده‌ای در مدت یاد شده را 643 مورد اعلام و تصریح کرد: این تعداد تصادف در مدت 24 روز طرح نوروزی نسبت به مدت مشابه سال قبل که 435 مورد ثبت شده بود 48 درصد افزایش یافته است.

tasadof d
وی تصادفات را در سه موضوع خسارتی، جرحی و فوتی ذکر کرد و گفت: در بخش تصادفات خسارتی 478 تصادف در مدت یاد شده رخ داد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 55 درصد رشد داشته است.
فرمانده پلیس راه استان بوشهر از وقوع 144 تصادفات جرحی در جاده‌های استان خبر داد و بیان کرد: در طرح نوروزی تعداد تصادفات جرحی در محورهای مواصلاتی اصلی و فرعی استان بوشهر در 144 تصادف 224 نفر مجروح شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل تصادفات جرحی 33 درصد افزایش یافته است.
مزارعی افزایش 11 درصدی تصادفات خودروها منجر به فوت را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: در طرح نوروزی در مدت 24 روز در 21 تصادف 23 نفر از سرنشینان خودروها فوت کردند که تعداد فوتی‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل 26 درصد کاهش نشان می‌دهد.
وی بیشترین عامل تصادفات را سرعت غیرمجاز، تجاوز به چپ و واژگونی دانست و ادامه داد: بیش از 80 درصد تصادفات نوروز امسال مربوط به رانندگان بومی بوده است./ تسنیم

استان بوشهر

Template Design:Dima Group