پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 | Thursday 2 May 2024

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: هفت هزار نفر از مبتلایان به بیماری‌های خاص و صعب العلاج در این استان برای دریافت خدمات بیمه‌ای نزدیک به رایگان شناسایی، نشان‌دار و در سامانه ثبت‌نام شدند.

به گزارش دیارجنوب، داراب بارگاهی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به تکمیل صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج در مهرماه گذشته، توضیح داد: پیش از این تنها پنج نوع بیماری در زمره این نوع بیماری‌ها شناخته شده بود اما در قالب این صندوق ۱۰۷ بیماری خاص که هزینه‌های درمانی آنها سنگین و کمر شکن است شناسایی شد و تاکنون بسته بیمه‌ای ۵۰ نوع از آن در سامانه الکترونیک بیمه سلامت ثبت شده است.
وی افزود: پیش از تشکیل این صندوق تنها ۸۰۰ نفر از بوشهری‌ها برای دریافت خدمات بیمه‌ای بیماران خاص نشان دار شده بودند که اکنون این شمار به هفت هزار نفر رسیده است که بیمه همه هزینه‌های تشخیصی و درمانی آنها را از ابتدای سال گذشته تا ۱۰۰ درصد تحت پوشش قرار می‌دهد.
بارگاهی اضافه کرد: علاوه بر این اعتبار خارج از ضوابط نیز برای پرداخت به بیماران مبتلا به ۵۷ نوع بیماری که هنوز بسته خدمتی آنها تعریف و ثبت سامانه نشده در اختیار اداره کل بیمه سلامت استانها قرار گرفته که تاکنون در استان بوشهر ۳۷۶ پرونده این بیماران دریافت و بارگذاری شده است.
مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر با بیان اینکه در این قالب به هر یک از بیماران در سال تا سقف ۵۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود، گفت: تاکنون ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای درمان بیماران خاص و صعب‌العلاج این استان پرداخت شده است.

darab bargahi b
۲۲ هزار بوشهری رایگان بیمه شدند
بارگاهی یادآورشد: طرح بیمه کردن افراد فاقد پوشش بیمه‌ای با همکاری سازمان بیمه سلامت از سال گذشته آغاز شد که در این قالب ۶ میلیون ایرانی رایگان زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.
وی اعلام کرد: سهم استان بوشهر از این شمار ۲۲ هزار نفر بود که در سه دهک پایینی جامعه قرار داشتند و پس از شناسایی به صورت غیر حضوری و رایگان بیمه شدند و با پیامک به آنها اطلاع‌رسانی شد.
مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: ۵۰۰ نفر از مردم بوشهر در قالب صندوق‌های بیمه‌ای مختلف تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که ۸۰ درصد این جمعیت در قالب صندوق‌های روستایی و همگانی رایگان بیمه شده‌اند.
افزایش خدمت به توانخواهان بوشهری
بارگاهی ادامه داد: با اقدام دولت در سال گذشته تعداد کدهای خدمتی توانخواهان از ۹ مورد به ۵۹ خدمت رسیده است و در حالی که پیشتر تنها بیمه مکلف به پرداخت ۹۰ درصد هزینه از این خدمات تنها در مراکز دولتی بود، اکنون علاوه بر آن ۷۰ درصد از هزینه بخش عمومی غیر دولتی و خصوصی را نیز پرداخت می‌کند.
وی با بیان اینکه تاکنون ۱۲ مرکز توانبخشی در استان بوشهر با بیمه سلامت قرارداد امضا کرده‌اند از دیگر مراکز فعال در استان بوشهر نیز خواست تا برای بهبود خدمت‌رسانی به توان‌یابان بوشهری نسبت به امضای قرارداد اقدام کنند.
۱۵۴ زوج نابارور بوشهری زیر چتر بیمه سلامت
مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر تحت پوشش بیمه قرار گرفتن خدمات درمان نازایی از سوی سازمان‌های بیمه‌گر پایه را یکی دیگر از اقدامات موثر دولت سیزدهم برشمرد و اعلام کرد: بیمه ‌سلامت سال گذشته با تنها مرکز خصوصی درمان ناباروری این استان قرارداد امضا کرد و تاکنون ۱۵۴ پرونده درمانی از سوی این مرکز ارسال شده است.
بارگاهی ادامه داد: بیمه سلامت استان بوشهر در سال گذشته ۷۸۰ میلیون تومان برای درمان زوج‌های نابارور پرداخت کرده است.
اجرای طرح دارویار هیچ افزایش پرداختی از جیب مردم نداشت
وی با اشاره به اجرای طرح‌ دارویار برای ساماندهی به ارز ترجیحی بخش دارو از سوی دولت سزدهم، گفت: با اجرای این طرح ارز اختصاص شده به جای پرداخت به شرکت‌های دارویی به سازمان‌های بیمه‌گر داده شده تا به به مصرف کننده نهایی تعلق گیرد.
مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر توضیح داد: بر این اساس هرچند قیمت دارو افزایش یافت اما این ما به تفاوت از سوی بیمه‌ها پرداخت شد که در فاکتور داروخانه‌ها هم مشخص است و هیچ افزایش پرداختی از سوی مردم ایجاد نشد.
بارگاهی با اشاره به ۱۰۰ درصدی شدن نسخه نویسی الکترونیکی در استان بوشهر، گفت: بیمه سلامت استان بوشهر سال گذشته ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در قالب طرح دارویار به داروخانه‌ها پرداخت کرده است.
پرداخت مطالبات مراکز تشخیصی و درمانی بوشهر به روز است
وی گفت: مطالبات همه مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت استان بوشهر تا پایان اسفند پرداخت شده و هیچ بدهی به داروخانه‌ها و مراکز تشخیصی و درمانی وجود ندارد.
مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر ادامه داد: بیمه سلامت در سال گذشته ۳۰۸ میلیارد تومان اعتبار برای درمان بیمه‌شدگان این استان هزینه کرده که از این میزان ۱۰۵ میلیارد تومان به مراکز دانشگاهی، ۶۹ میلیارد به مراکز غیر دانشگاهی و ۱۳۳ میلیارد تومان به مراکز دانشگاهی سطح یک پرداخت شده است.
بارگاهی با اشاره به قانون بودجه ۱۴۰۲، بیان کرد: قرار است در راستای سامان‌دهی به عدالت در سلامت، نظام ارجاع بیماران به صورت گسترده انجام شود که هدف آن کاهش پرداختی بیمه شدگان است و زیر ساخت‌های پیاده سازی این نظام درمانی در استان بوشهر نیز در حال فراهم‌سازی است تا با اجرای آن خدمات درمانی بهتری به مردم ارائه شود.
وی اظهار کرد: در زمان حاضر شمار پزشکان عمومی این استان کافی است اما در ادامه لازم است سهمیه بیشتری به استان بوشهر اختصاص داده شود.
مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر با اشاره به بند ۱۷ قانون بودجه ۱۴۰۲، تاکید کرد: همه مراکز تشخیصی و درمانی مکلف به اخذ قرارداد با سازمان‌های بیمه‌گر شده‌اند و مراکز فعال در این استان نیز باید در این راستا اقدام کنند تا بتوانیم خدمات بهتری به بیمه شدگان ارائه کنیم.
بارگاهی در پایان از پرداخت پاداش ۴۰ میلیون تومانی به اهدا کنندگان زنده کلیه خبر داد و گفت: این هدیه از سوی بیمه سلامت به اهدا کنندگان پرداخت می‌شود.

 /

استان بوشهر

Template Design:Dima Group