شنبه 8 ارديبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024

فرماندار دشتستان گفت: احداث اقامتگاههای بوم گردی و خانه مسافر باعث رونق گردشگری در شهرستان می شود.

به گزارش دیارجنوب، احمد بنافی روز دوشنبه 14 فروردین ماه در جلسه ستاد تسهیلات سفر نوروزی دشتستان با اشاره به اقدامات مطلوب دستگاه های اجرایی شهرستان در این ایام اظهار داشت: مجموع آمار و گزارشات تصادفات در شهرستان طی ایام نوروز از طریق هلال احمر و اورژانس بخوبی ارائه شد که نشان از فعالیت و اقدامات به موقع این دستگاه های اجرایی است.
وی با بیان اینکه مجموع اقدامات دستگاه های اجرایی شهرستان باید به 2 صورت کمی و کیفی به فرمانداری ارائه شود، افزود: تمامی ادارات دشتستان باید تا پایان وفت کاری فردا سه شنبه 15 فروردین ماه گزارشات خود را به فرمانداری تحویل داده تا پس از مطالعه به استاندار بوشهر ارائه شود.
بنافی تاکید کرد: باید تعداد جلسات سفر به صورت تجمیعی در فرمانداری و بخش های شهرستان، تعداد مدارس برای اسکان مسافران به تفکیک بخش ها، لیست سالن های ورزشی، اقدامات صورت گرفته در حوزه ورزشی و لیست پارک ها و بازارچه های محلی و صنایع دستی، تعداد مسافران ورودی به شهرستان و دیگر اقدامات صورت گرفته توسط دستگاه های اجرایی طی ایام نوروز جمع آوری و اعلام شود.

 jalase setade norouz d 1
وی با ابراز نارضایتی از عدم ساخت بازارچه های صنایع دستی در شهرستان تصریح کرد: قلعه سفید، وحدتیه، آب پخش و برازجان از جمله مناطقی است که برای ایجاد بازارچه های صنایع دستی در نظر گرفته شده و تاکنون اقداماتی در این خصوص انجام نگرفته و روند آن کند است.
بنافی با بیان اینکه بازارچه های صنایع دستی یکی از نقاط مورد توجه مسافران و گردشگران است، افزود:باید با تلاش و همت مضاعف در سال جاری این ۴ بازارچه صنایع دستی در شهرستان عملیاتی شوند.
فرماندار دشتستان با بیان اینکه اقدامات راهداری، نیروی انتظامی و پلیس راه شهرستان در ایام نوروز شایسته و قابل تقدیر است، افزود: نقاط ضعف، قوت و پیشنهادات و گزارشات شهرستان در ایام نوروز را در سه ستون انجام و بصورت تحلیلی ارائه دهید.
وی به تهیه و تنظیم جدول مهمترین اتفاقات و رویدادهای شهرستان در ایام نوروز تاکید کرد و گفت: مجموعه اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان با نظارات متراکم و مجموعه اصناف با رویکرد ایجابی اقدامات شایسته ای انجام دادند که باید برجسته و در جدول ستاد تسهیلات گنجانده شود.
فرماندار دشتستان یکی از نقاط ضعف شهرستان را نداشتن منطقه بوم گردی و خانه مسافر عنوان کرد و گفت: بسیاری از روستاهای ما ظرفیت و پتانسیل بسیار بالایی دارند که باید در سال جاری معرفی و شرایط لازم برای ایجاد منطقه بوم گردی و خانه مسافر در آنها فراهم شود.
بنافی به ظرفیت اورژانس شهرستان اشاره کرد و گفت: برای پزشک عمومی در بخش اورژانس، توسعه اورژانس بیمارستان های گنجی مهر باید به استان درخواست کرده و برای بالا بردن پتانسیل و توسعه اورژانس شهرستان تلاش کنیم.

 jalase setade norouz d 1 jalase setade norouz d 1 jalase setade norouz d 1 jalase setade norouz d 1 jalase setade norouz d 1 jalase setade norouz d 1 jalase setade norouz d 1 jalase setade norouz d 1

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group