پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 | Thursday 2 May 2024

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با توجه به نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی تا عصر امروز، احتمال بارش پراکنده باران گاهی رعدوبرق در برخی از نقاط استان وجود دارد اما از امشب تا دوشنبه آینده وزش باد شدید شمال‌غربی پیش‌بینی و در این مدت خلیج فارس مواج و طوفانی می‌شود.

به گزارش دیاجنوب، هادی سالاری روز جمعه اظهار کرد: همان‌طور که روزهای گذشته نیز هشدار داده شده باید در این مدت رفت و آمدهای دریایی و صیادی شناورهای سبک و نیمه‌سنگین لغو شود.
وی افزود: محدودشدن فعالیت‌های دریایی و ساحلی، خودداری از برپایی چادر و برگزاری فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی و همه برنامه‌های فضای باز در مناطق ساحلی و تمهیدات لازم برای پیشگیری از هر گونه خسارت احتمالی در نظر گرفته شود.

mavaji khalijfars
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: دمای هوا از فردا شنبه تا روز دوشنبه کاهش محسوس دارد.
سالاری ادامه داد: از امشب به علت وزش باد شدید در برخی نقاط استان گردوخاک رخ می‌دهد.
وی عنوان کرد: جهت وزش باد امروز متغیر با سرعت ۱۰ تا ۳۲ گاهی تا ۴۲ کیلومتر در ساعت خواهد بود اما از امشب جهت وزش باد شمال غربی خواهد شد و سرعتش ۱۸ تا ۴۶ و گاهی بیش از ۶۰ کیلومتردرساعت خواهد بود.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: ارتفاع موج دریا نیز امروز ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و از اواخر شب ۹۰ تا ۱۸۰ و طی ساعاتی بیش از ۲۷۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.
سالاری ادامه داد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر دریا ۴۵ دقیقه بامداد و مد دریا ساعت ۱۶:۵۹ است./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group