جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

فرماندار دشتستان با اشاره به تخصیص بیش از ۷۰ درصد اعتبارات دستگاه های اجرایی شهرستان در سال گذشته گفت: مهار تورم در گرو تنظیم بازار و نظارت های جدی است.

به گزارش دیارجنوب، احمد بنافی روز چهارشنبه ۹ فروردین ماه در اولین جلسه شورای اداری دشتستان در سال 1402 ضمن تبریک سال نو و فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: شعار سال یکی از مباحث مهمی است که سالانه باید بمنظور تحقق آن برنامه ریزی ها و اقدامات لازم انجام شود.
وی به شعار امسال " مهار تورم و رشد تولید" اشاره کرد و گفت: شهرستان دشتستان ظرفیت ها و پتانسیل های بسیار بالایی در راستای رشد تولید دارد که باید در این راستا برنامه ریزی و با اراده و عزم جدی دنبال شود.
بنافی با بیان اینکه بار اصلی رونق تولید بر روی دستگاه های اجرایی شامل صمت، جهاد کشاورزی، شهرک صنعتی و اداره کار است، افزود: امسال باید آمادگی های لازم را برای رونق بخشی تولید داشته تا شاهد تحولی بزرگ در شهرستان باشیم.
وی دشتستان را پیشانی اقتصاد کشاورزی استان عنوان کرد و گفت: حدود ۸۰ درصد ظرفیت کشاورزی استان در شهرستان دشتستان است که باید برای رشد بیشتر بر روی این حوزه و صنایع سبک تمرکز و برنامه ریزی داشته باشیم.
فرماندار دشتستان به تحول در حوزه زراعی شهرستان در سالجاری اشاره کرد و گفت: امسال بیش از ۶۰ هزار تن گندم در دشتستان تولید می شود.
وی با بیان اینکه بیش از ۵۱ هکتار اراضی شهرستان زیر کشت گندم دیمی و آبی هستند، افزود: ما باید شهرستان را برای تولید ثروت در بخش کشاورزی آماده کرده و بخش صنعت و کشاورزی را درهم آمیخته کنیم.

shora rdari 1402 1
بنافی با بیان اینکه سالانه ۱۲۰ هزار تن خرما بطور متوسط در شهرستان تولید می شود، بیان کرد: برای رونق بخشی به این صنعت بزرگ، نیاز به صنایع تبدیلی و رشد سردخانه ها در شهرستان داریم.
وی به اشباع شهرک صنعتی برازجان و کمبود زمین اشاره کرد و گفت: باید بخش اول الحاق ۷۵ هکتار زمین به شهرک صنعتی برازجان باید تا پایان سال جاری برای تحویل به متقاضیان آماده شود و برای جذب سرمایه گزار نیز باید هزینه های سرمایه گذرای بویژه در واگذاری زمین و خدمات در بخش زیرساختی و فنی را کاهش دهیم.
فرماندار دشتستان به ایجاد ۳ ناحیه صنعتی جدید در شهرستان اشاره کرد و گفت: این پروژه باید با شتاب بیشتری دنبال شود تا در پایان سالجاری شاهد تخصیص زمین و در سال ۱۴۰۳ تامین اعتبار برای جذب سرمایه گذار داشته باشیم.
بنافی با بیان اینکه بخشی از مهار تورم از طریق تنظیم بازار و نظارت های جدی تحقق می یابد، افزود: کارگروه تنظیم بازار شهرستان باید نسبت به گذشته فعالیت بیشی داشته باشد.
وی به تاکیدات رییس جمهور نسبت به تکریم ارباب رجوع اشاره کرد و گفت: همه دستگاه های اجرایی شهرستان باید تکریم بر ارباب رجوع را سرلوحه کار خود قرار دهند و نسبت به مطالیات مردم با مهربانی و لطافت برخورد کرده و رضایتمندی ایجاد کنند.
فرماندار دشتستان تصریح کرد: همه مدیران دستگاه های اجرایی باید نسبت به نصب بنر شعار "تکریم ارباب رجوع، انجام کار ارباب رجوع است" پشت درب اتاق های خود اقدام کنند.
وی یکی از توفیقات خوب دشتستان در سال گذشته را ایجاد فضای همدلی، هم افزایی و هم اهنگی بین ارکان شهرستان عنوان کرد و گفت: اتفاقات خوبی در بخش های شهرستان بویژه درخصوص پروژه ها رقم خورد و یکهزار میلیارد تومان پروژه آب، تحویل ۲۵۲ واحد مسکن مددجویی، اتمام وامهای ۷۵۰ واحد مسکن روستایی و پیشرفت 50 درصدی آنها، ۱۲۰ کیلومتر در حوزه راه برای بهسازی و نوسازی، ۱۲ کلنگ زنی در خصوص مدارس تخریبی و ... با همدلی دستگاه های اجرایی انجام گرفت.
بنافی بیان کرد: از ابتدای خرداد تا آخرین روز اسفندماه سال ۱۴۰۱ حدود ۹۳۰ جلسه شورا، کمیته و کارگروه در فرمانداری دشتستان تشکیل شد.
فرماندار دشتستان به تشکیل چند کارگروه جدید در فرمانداری شهرستان اشاره کرد و گفت: کارگروه صنایع سبک و سنگین، کشاورزی و دامپروری، گردشگری و صنایع دستی، دانش بنیان، در کنار سایر کارگروه ها فعال شدند و خروجی آنها اقدامات و برنامه هایی بود که در حوزه های مختلف انجام شد.
وی با بیان اینکه ۷۰ تا ۱۰۰ درصد کل اعتباراتی که در سال ۱۴۰۱ برای دستگاه های اجرایی درنظرگرفته شده بود تخصیص یافته، گفت: مدیران دستگاه های اجرایی باید بر تکالیف و امور خود اشراف کامل داشته و برای توضیحات پروژه ها و پیشرفت های کاری بطور روزانه به فرمانداری مراجعه و گزارش دهند.
بنافی خاطرنشان کرد: بعد از پایان یافتن ماه مبارک رمضان همه بخش ها و شهرهای شهرستان را بدون تشریفات بازدید خواهیم کرد و مسائل و مشکلات و پروژه های روستاها بررسی خواهد شد.
وی با بیان اینکه اولویت بندی اعتبارات شهرستان براساس پروژه های نیمه تمام، اولویت دار و ضروری است، بیان کرد: ما در شهرستان ۱۰۸ روستا، ۹۰ روستای فاقد دهیاری ، ۹ شهر و ۶۰ دستگاه اجرایی داریم که همه مسائل آنها برای هر روستا در یک برگ با عنوان های "وضعیت سال گذشته" و "پیش بینی سال جدید" نوشته و یک کتابچه ای بنام "نظام مسائل شهرستان دشتستان در حوزه پروژه های عمرانی" شکل می گیرد و در کمیته برنامه ریزی بطور دقیق برنامه ریزی می شود.
وی تصریح کرد: هر دستگاه اجرایی که در سال گذشته درخصوص جذب اعتبارات خوب عمل نکرده باشد در سال جدید از اعتبارات کمتری برخوردار خواهد شد.
بنافی درخصوص پیشنهادات دستگاه های اجرایی شهرستان درجهت تحقق شعار سال بیان داشت: تمام دستگاههای اجرایی باید پیشنهاد های خود جهت تحقق شعار سال را تا روز سه شنبه هفته آینده به معاونت توسعه و برنامه ریزی فرمانداری شهرستان اعلام کنند.
فرماندار دتستان یادآور شد: اداره صمت شهرستان نیز پیشنهاد خود را برای مهار تورم و کنترل بازار ارائه کند تا در سلسه مراتب استان اعلام کنیم.
وی درخصوص مصوبات سفر اول و دوم ریاست جمهوری در شهرستان اشاره کرد و گفت: مصوبات خوبی در سفرهای ریاست جمهوری به شهرستان تعلق گرفت که پیگیری ها بمنظور تحقق آنها در حال انجام است و مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان نیز باید در این راستا همراهی و تلاش کنند.
فرماندار دشتستان با اشاره به اعتبار۳۲۰ میلیارد تومانی حوزه عمرانی شهرستان طی سال گذشته گفت: امروز تولید ثروت در شهرستان بسیار بالاست و رشد خوبی را در حوزه های مختلف کشاورزی، دامپروی و تولید شاهد بوده ایم و میطلبد نسبت به سرمایه گذاری و جذب سرمایه در شهرستان تلاش بیشتری کنیم.
وی با تاکید بر اینکه هیچ مدیری نباید وارد حواشی شود، افزود: همه دستگاه های اجرایی باید به نرمی باهم رفتار کرده و با همدلی و هم افزایی کار ها را رو به جلو هدایت کنند.
فرماندار دشتستان درخصوص حوزه فرهنگی عنوان کرد: کار فرهنگی در شهرستان متولی دارد و اجرایی برنامه ها درطول سال و در حوزه تقویمی اعم از ملی و مذهبی باید طبق برنامه ریزی انجام شود.
بنافی درخصوص جهاد تبیین در دستگاه های اجرایی گفت: در سال گذشته دستگاه های اجرایی شهرستان اقدامات خوبی در این زمینه ارائه دادند و تعدادی از ادارات نیز با فعال کردن روابط عمومی های خود و تعامل با رسانه ها عملکرد خود را به افکار عمومی منعکس کردند.
وی با بیان اینکه مدیران باید در جلسات بصورت منظم حضور داشته باشند، افزود: جهاد تبیین و روشنگری باید در ادارات بطور مداوم انجام و عملکرهای دستگاه ها به سطح افکار عمومی منتقل شود و همچنین برای ایجاد امید، شادابی و حفظ سرمایه گزاری اجتماعی باید اطلاعرسانی ها بیش از سال گذشته تقویت شود.

shora rdari 1402 1shora rdari 1402 11shora rdari 1402 1shora rdari 1402 1shora rdari 1402 1shora rdari 1402 1shora rdari 1402 1shora rdari 1402 1shora rdari 1402 11shora rdari 1402 11shora rdari 1402 1shora rdari 1402 1shora rdari 1402 11shora rdari 1402 11

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group