چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403 | Wednesday 15 May 2024

مدیرکل بازرسی و نظارت برکالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: قیمت گوشت در زمان حاضر در استان بوشهر بالا است و با کشتار روزانه گوشت گرم در استان این نرخ باید به ۲۱۰ هزار تومان برسد.

به گزارش دیارجنوب، مسعود امراللهی در حاشیه نشست کارگروه امنیت غذایی استان بوشهر در جمع خبرنگاران بیان کرد: با توجه به ایام تعطیلات نوروز و بازدید گردشگران از استان‌های مختلف، سرکشی از وضعیت بازار‌ها و کالا‌های اساسی موجود در استان‌های دارای گردشگر بالا از جمله بوشهر در دستور کار قرار گرفته است.
وی بیان کرد: در همین راستا با سفر به نقاط مختلف استان بوشهر از جمله بوشهر، گناوه و دیلم به بررسی میزان کالای اساسی موجود در بازار پرداخته شد، که شاهد بودیم کالا‌های مختلف در نقاط مختلف موجود است و کمبودی وجود ندارد.
مدیرکل بازرسی و نظارت برکالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی افزود: حضور و گزارش‌های بازرسان مختلف کارگروه امنیت غذایی استان بوشهر و همچنین بازدیدی که از نقاط مختلف استان بوشهر داشتیم، نشان دهنده آن است که با وجود حضور پر شمار مسافر که پیش‌بینی شده حدود یازده میلیون نفر گردشگر از این استان دیدن خواهند کرد، کمبودی در زمینه کالا‌های اساسی در بازار وجود ندارد.

goosht
وی با اشاره به قیمت بالای گوشت قرمز در استان بوشهر، اظهار کرد: طبق اجازه‌ای که به ستاد تنظیم بازار استان‌ها داده شده باید شرکت پشتیبانی امور دام اقدام به کشتار روزانه در کشتارگاه‌های خود انجام می‌داد که تا امروز این اتفاق صورت نگرفته و از امروز باید کشتار دام انجام شود تا قیمت گوشت قرمز در بازار به حدود ۲۱۰ هزار تومان کاهش یابد.
امراللهی گفت: با اعلام آمادگی دستگاه‌های مختلف و همکاری آن‌ها بنا شد این اقدام در کشتارگاه‌های مختلف استان بوشهر انجام شود.
وی همچنین در خصوص تامین خرمای بازار، عنوان کرد: باید راهکاری در نظر گرفت که خرما باقیمت مناسب در اختیار مردم قرار گیرد و از سوء استفاده برخی از سودجویان نیز جلوگیری شود تا شاهد فروش این محصول با قیمت‌های غیر متعارف در بازار نباشیم.
مدیرکل بازرسی و نظارت برکالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: با توجه به بازدید‌های صورت گرفته در نقاط مختلف استان بوشهر مشاهده شد که کالا در نقاط مختلف به‌وفور موجود است و همچنین قیمت‌ها رعایت شده بود و مشکل خاصی در این زمینه نداشتیم.
وی با تاکید بر نظارت مستمر بر بازار گفت: در مواردی دیده می‌شود برخی افراد به‌منظور سودجویی بیشتر اقدام به گران‌فروشی برخی اقدام می‌کنند که با بازرسی‌هایی که انجام می‌شود با این افراد برخور‌د می‌شود.
امراللهی از مردم خواست در صورت دیدن تخلف و گران‌فروشی به سامانه ۱۲۴ گزارش دهند تا پیگیری شود.

 /

استان بوشهر

Template Design:Dima Group