شنبه 22 ارديبهشت 1403 | Saturday 11 May 2024

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از نفوذ سامانه بارشی به استان از روز شنبه خبر داد و گفت: طی امروز و فردا خلیج فارس متلاطم خواهد بود.

به گزارش دیارجنوب، طلیعه محمدی روز پنچشنبه اظهار داشت: با توجه به نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی وزش باد و تلاطم دریا در نواحی جنوبی استان طی روزهای پنجشنبه و جمعه ادامه خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه روز شنبه وضعیت جوی نسبتاً آرامی برای استان پیش‌بینی می‌شود اضافه کرد: با ورود سامانه بارشی جدید طی روزهای یکشنبه و دوشنبه وقوع بارش پراکنده باران، وزش باد و تلاطم دریا دور از انتظار نیست.

samane bareshi
کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: برای ساعات آینده در استان بوشهر آسمان کمی ابری همراه با غبار محلی، در مناطق جنوبی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
وی افزود: جهت وزش باد غالباً شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۰ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و در سواحل جنوبی ۱۴ تا ۴۴ کیلومتر در ساعت خواهد بود.
محمدی بیان کرد: ارتفاع موج دریا در سواحل شمالی ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتی‌متر، در سواحل مرکزی امروز ۶۰ تا ۱۲۰ و فردا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتی‌متر و در سواحل جنوبی ۹۰ تا ۱۵۰ و در فراساحل جنوبی امروز تا ۱۸۰ سانتی‌متر خواهد بود./ مهر

استان بوشهر

Template Design:Dima Group