جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر رسالت رسانه ها را جریان سازی در جامعه عنوان کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون اداره کل ارشاد استان هیچ شکایتی علیه اصحاب رسانه نداشته است.

ندا قاسمیان پور-به گزارش دیارجنوب، وحید حیدری روز سه شنبه 23 اسفند ماه در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه شهرستان دشتستان اظهار داشت: از ابتدای فعالیت در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همه تلاش ما برای ساماندهی در حوزه رسانه بوده که در این زمینه با تغییر کارشناسان مطبوعاتی و آگهی ها توانستیم تا حدودی این حوزه را سازماندهی و تحول بزرگی ایجاد کنیم.
وی تصریح کرد: ما بعنوان متولی در استان بوشهر و طبق قانون، وظیفه حمایت از رسانه ها را برعهده داریم.
حیدری درخصوص بحث مطبوعات و آگهی ها بیان کرد: تاکنون نامه نگاری ها و اقدامات لازم به همه دستگاه های اجرایی استان انجام شده تا طبق قانون مطبوعات همکاری های لازم را با هفته نامه ها و نشریات داشته باشند.

neshast hamandishi rasane 1
وی با بیان اینکه رسانه ها طبق قانون مطبوعات در حوزه خود مستقل هستند، افزود: رسانه ها علاوه بر مستقل بودن در حوزه خود باید طبق چهارچوب خاص قانون مطبوعات عمل کرده و سیاه نمایی نکنند.
حیدری رسالت رسانه را نقد کردن و جریان سازی در جامعه عنوان کرد و گفت: رسانه هایی که در جامعه سیاه نمایی کنند بعنوان متخلف شناخته شده و طبق قانون با آنها برخورد می شود.
معاون فرهنگی اداره کل ارشاد استان بوشهر با بیان اینکه ما از نقد رسانه ها استقبال می کنیم، افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون هیچ مانعی برای رسانه های استان بوشهر وجود نداشته و هیچگونه شکایتی از سوی اداره کل ارشاد استان صورت نگرفته است.
وی به تلاش های مجموعه ارشاد استان درخصوص حمایت از اصحاب رسانه اشاره کرد و گفت: رسانه ها می توانند در جامعه جریان سازی و حرکت ایجاد کنند که برای ما حائز اهمیت است.
حیدری به دقت رسانه ها در حوزه محتوا تاکید کرد و ابراز داشت: باید در این خصوص نشست های مختلفی برگزار شود تا در حوزه ی محتوای اخلاق مدار و جامعه ساز بهتر عمل کنیم.
معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد استان بوشهر تصریح کرد: با تشکیل شورای مشورتی در استان بوشهر مصوب شد که نشریات دارای نمایندگی در حوزه توزیع نشریه کار کنند تا اخبار و عملکردهای دستگاه های اجرایی استان منعکس شود.
وی با بیان اینکه بخش اعظمی از کار رسانه، فرهنگی و در جامعه تاثیر گذار است، تاکید کرد: طبق قانون مطبوعاتی باید اخبار استان بوشهر در نشریات دارای نمایندگی استان، پوشش داده شود.

neshast hamandishi rasane 1
حیدری درخصوص رتبه بندی سایت های معرفی شده به استان برای دریافت آگهی عنوان کرد: از سوی وزارت ارشاد 5 سایت به اداره کل فرهنگ و ارشاد استان معرفی شده تا حمایت و مشمول آگهی شوند که در حال طی کردن فرایند آن هستیم.
وی خاطرنشان کرد: تمام تلاش خود را برای حمایت از خبرنگاران و رسانه های استان انجام خواهیم داد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتستان در این نشست به اهمیت و جایگاه رسانه در جامعه اشاره کرد و گفت: آبروی یک مجموعه در گرو روابط عمومی و رسانه آن است بویژه در این برهه از زمان که همه امورات توسط رسانه ها و فضای مجازی در حال حرکت است.
سعید رستمی یکی از برنامه های اصلی اداره فرهنگ و ارشاد دشتستان را پیگیری ویژه وحمایت از رسانه ها عنوان کرد و گفت: تمامی مسائل و دغدغه های مطبوعات و رسانه ها را در شورای فرهنگ عمومی شهرستان پیگیری خواهم کرد تا شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه باشیم.

neshast hamandishi rasane 1neshast hamandishi rasane 1neshast hamandishi rasane 1neshast hamandishi rasane 1neshast hamandishi rasane 1neshast hamandishi rasane 1neshast hamandishi rasane 1neshast hamandishi rasane 1

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group