چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403 | Wednesday 1 May 2024

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: در اجرای دستور رئیس جمهور مبنی بر آزاد سازی حریم ۶۰ متری دریا از بهمن سال گذشته تاکنون ۲۶ نقطه از نوار ساحلی استان که در تصرف دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های نفت، گاز و پتروشیمی و بخش خصوصی بود رفع تصرف و آزاد سازی صورت گرفته است.

به گزارش دیارجنوب به نقل از خبرگزاری فارس از بوشهر، عبدالحسین گرشاسبی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر شامگاه امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون یک‌هزار و ۳۸۵ هکتار از اراضی ملی استان در قالب ۷۳ پرونده از دست متصرفان خارج و به بیت المال بازگردانده شد.‌‌

وی افزود: در این مدت اداره حقوقی منابع طبیعی و آبخیزداری استان موفق شد برای 3 هزار و ۳۰۴ هکتار زمین به ارزش ۴۷ میلیارد و ۱۷۳ میلیون تومان از طریق مراجع قضایی رای مالکیت به نفع دولت بگیرد.

این مقام مسئول اعلام داشت: امسال برای یک‌هزار و ۲۱۹ هکتار زمین به ارزش ۲۵ میلیارد تومان نیز رای علیه دولت صادر شده است.

arazi meli

گرشاسبی گفت: در ادامه اجرای طرح حدنگار (کاداستر) تاکنون برای یک‌میلیون و ۶۶۳هزار و ۲۲۶ هکتار معادل ۹۹ درصد از اراضی ملی و دولتی سند تک برگ صادر شده است.

وی اضافه کرد: براساس قانون جامع حد نگار نقشه‌های اراضی ملی و دولتی در استان بوشهر باید کاداستر و به روزرسانی شوند که استان بوشهر از استان‌های پیشرو کشور در این زمینه است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بیان کرد: از ۲میلیون و ۱۵۵ هزار و ۳۶۳ هکتار اراضی موجود در استان یک میلیون و ۷۰۴ هزار و ۲۸۱ هکتار زمین ملی و دولتی است که تاکنون یک میلیون و ۶۷۹ هزار و ۴۱۱ هکتار از این اراضی در لایه کاداستر اداره کل ثبت اسناد و املاک جانمایی و از این میزان یک میلیون و ۶۷۱هزار و ۸۰۱ هکتار معادل ۹۹.۵ درصد تثبت شده است.

گرشاسبی هدف از اجرای قانون جامع حد نگار را تثبیت مالکیت دولت، حفاظت از زمین‌های ملی به‌عنوان انفال به خصوص در مراجع قضایی و مبارزه با زمین خواری عنوان کرد و ادامه داد: در اجرای دستور رئیس جمهور مبنی بر آزاد سازی حریم ۶۰ متری دریا از بهمن سال گذشته تاکنون ۲۶ نقطه از نوار ساحلی استان که در تصرف دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های نفت، گاز و پتروشیمی و بخش خصوصی بود رفع تصرف و آزاد سازی صورت گرفته است.

عبدالحسین گرشاسبی ابراز داشت : براین اساس محدوده‌ای به طول ۱۰ کیلومتر و ۴۶۷ متر به مساحت ۵۴.۷۲ هکتار از حریم ۶۰ متری دریا در استان آزاد سازی شده و با این اقدام در مناطق آزاد شده دسترسی عموم به ساحل دریا امکان پذیر است.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group