چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403 | Wednesday 1 May 2024

به مناسبت هفته منابع طبیعی، پروژه آبخیزداری بند سنگی ملاتی شماره ۲ حوضه آبخیز رجدون گناوه با اعتبار سه میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان روز سه شنبه در آیینی به بهره برداری رسید.

به گزارش دیارجنوب، فرماندار گناوه در این آیین گفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، خدمات گسترده ای به مردم ارایه شده است که باید به صورت شفاف بازگو و اطلاع رسانی شود.

sang malati1
محمدتقی صفری افزود: باتوجه به اینکه شهرستان گناوه در منطقه سیل خیز واقع شده و همه ساله در فصل بارندگی حجم زیادی از آب‌های مناطق بالادستی به این شهرستان سرازیر و به دریا می ریزد، سرمایه‌گذاری درزمینه ساخت سدهای بالادست از خسارت میلیاردها تومان به اماکن و تاسیسات منطقه پیشگیری کرده و نگرانی‌های کمبود آب را در منطقه برطرف خواهد کرد.
فرماندار گناوه با اشاره به اینکه گام‌هایخوبی در اجرای پروژه‌های آبخیزداری در این شهرستان برداشته شده است، بیان کرد: از مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر انتظار داریم احداث پروژه‌های جدیدآبخیزداری در این شهرستان را در دستور کار قرار دهد.

sang malati1
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: هفته منابع طبیعی امسال با شعار "درخت برای زندگی با هم بکاریم برای ایران سرسبز و قوی " نام‌گذاری شده که در این استان نیز برنامه‌های مختلفی پیش بینی شده و افتتاح پروژه سد رجدون گناوه یکی از آنها است.
عبدالحسین گرشاسبی افزود: پروژه بند سنگی ملاتی رجدون گناوه با اعتبار سع میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان از محل اعتبارات محرومیت زدایی سال ۱۴۰۰ و استانی ۱۴۰۱ احداث شده است.
وی بیان کرد: حجم عملیات بنایی این پروژه ۲ هزارو ۳۰۰ مترمکعب، استحصال سالانه ۱۴۰ هزار مترمکعب، ارتفاع کل ۱۰ متر، دهانه سرریز ۱۶ متر و طول تاج ۵۱ متر است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر ادامه داد: برای هدایت آب‌های روان بویژه ریزش‌های جوی به سفره‌های زیرزمینی اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری مهم و ضروری است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: کنترل رسوب، کاهش خسارت ناشی از سیلاب، حفاظت از آب و خاک، جلوگیری از فرسایش و بهبود شرایط زیست محیطی، کاهش خسارت ناشی از خشکسالی و تغذیه سفره‌های زیرزمینی، بهبود اشتغال و ارتقای سطح درآمد روستائیان، بالابردن ارزش تفرجگاهی مناطق زیر پوشش و حفظ، احیا و بازسازی معادن تخریب شده از جمله هدف‌های اجرای پروژه‌های آبخیزداری است.

sang malati1
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گناوه گفت: درحالی که در ۱۱ سال تنها یک پروژه آبخیزداری به مرحله اجرا در آمده، اما در یک سال اخیر سه پروژه با اعتبار ۱۲ میلیاردتومان اجرایی و به بهره برداری رسیده است.
زبیده دهداری افزود: احداث سدهای آبخیزداری در این شهرستان که در تقویت پوشش گیاهی، تغذیه سفره‌های زیرزمینی و ارتقای سطح درآمد روستائیان بسیار اثرگذار بوده، بسیار ضروری است.
وی با تقدیر از فرماندار گناوه در توجه و اهمیت به پروژه‌های آبخیزداری، گفت: امیدواریم با اعتبارات لازم بتوانیم در سال آینده چندین پروژه آبخیزداری در سطح شهرستان را به مرحله اجرا در آوریم.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری گناوه بیان کرد: باتوجه به اینکه قرار است طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در سطح کشور با دستور رئیس جمهور از سال ۱۴۰۲ آغاز شود، این شهرستان نیز تمام تلاش و همت خودرا بکارخواهد بست تا بتواند پیشرو و پیشگام در این طرح نسبت به بقیه شهرستان های استان باشد./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group